Hi allemaal,
Sinds vandaag heb ik op mijn KPN box 12 versie SGEJ10000516 en daarom is het mogelijk om een mesh op te zetten.
Om het wifi op zolder te verbeteren heb ik op de eerste verdieping de experia wifi (firmware 1.00.34v2)
Tot mijn verbazing heb ik zonder experia wifi op de eerste verdieping dezelfde snelheid als dat ik beneden naast de KPN box 12 sta, super goed maar als de experia wifi is ingeschakeld zakt de snelheid met 50%….Waarom wil ik dan een experia wifi?….eenvoudig, op de eerste verdieping heb ik tot zolder de laatste utp mogelijkheid en ik verwacht dat een experia wifi de brug naar zolder kan zijn. Op de eerste verdieping kan ik nu ook een tv ontvanger aansluiten via de experia wifi.
Hoe komt dit? Zijn de experia wifi kastjes zo slecht? of moet ik nog wat aanpassingen doen?
*Experia wifi kwam nieuw uit verpakking, is niet eerder gebruikt.
Inmiddels zelf uitgevoerd;
Zowel KPNbox 12 als de experia wifi reset
Wifi defaults ingesteld op KPN box 12
KPN box 12 geeft bij de experia wifi aan: Connection Status: Excellent 1000Mbps
Mijn doel;
Wifi overal dezelfde snelheid, eventueel met 10% verlies. Op zolder haal ik momenteel zonder experia wifi geen wifi, met experia wifi haal ik 10 / 10 als snelheid. Met mijn glasvezel abonnement 100/100 is dat wel minimaal.
Alvast dank!