Skip to main content
Beantwoord

internetverbinding via Wifi valt regelmatig weg op gastnetwerk icm Experia Wifi versterkers

• 7 januari 2025
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik gebruik al langere tijd de Experia wifi versterkers en dat werkt goed. Nu heb ik het gastnetwerk geactiveerd en de reguliere wifi verbinding werkt nog steeds naar tevredenheid. Echter als ik als gast mij aanmeld valt zéér regelmatig de internetverbinding via dit wifinetwerk weg en is er dus géén bruikbare verbinding. het wifinetwerk zelf is nog wel actief en bruikbaar.

de Experia netwerk versterkers zijn bekabelt aangesloten op een V10. Er zit een switch tussen (un-managed)

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Luup0226. Lastig deze problemen met je gastnetwerk. Er is geen reden dat dit niet goed zou moeten functioneren, als je hoofd Wifi-netwerk wel gewoon actief en werkend blijft. 

Ik weet niet zo goed wat er mis gaat. Misschien dat ​@Joep1965 en ​@Marlon92 nog mee willen denken nu je antwoord hebt gegeven. 

Verder zou ik je aanraden om je Experia Box en Experia Wifi versterkers een reset te geven. Met de instructies hieronder kun je nalezen hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik zou dan eerst de Experia Box resetten en daarna één voor één de Experia Wifi versterkers. 

Laat maar weten of het gelukt is om je gastnetwerk te repareren. 

Bekijk origineel

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 7 januari 2025

Heb jij misschien sneller internet buitengebied,  dus met een extra 4g modem?

• 3246 reacties
  • 7 januari 2025

Hoe heb je dat gastennetwerk ingeschakeld? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 7 januari 2025

Klopt Joep, wij maken nog gebruik van koper, nog geen glasvezel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 7 januari 2025

Ik heb daar de KPN thuis app voor gebruikt Marlon.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

Hoi ​@Luup0226. Lastig deze problemen met je gastnetwerk. Er is geen reden dat dit niet goed zou moeten functioneren, als je hoofd Wifi-netwerk wel gewoon actief en werkend blijft. 

Ik weet niet zo goed wat er mis gaat. Misschien dat ​@Joep1965 en ​@Marlon92 nog mee willen denken nu je antwoord hebt gegeven. 

Verder zou ik je aanraden om je Experia Box en Experia Wifi versterkers een reset te geven. Met de instructies hieronder kun je nalezen hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik zou dan eerst de Experia Box resetten en daarna één voor één de Experia Wifi versterkers. 

Laat maar weten of het gelukt is om je gastnetwerk te repareren. 

• 13273 reacties
  • 22 januari 2025

Om de paar maanden is bij mij ook vaak de Wi-Fi via m'n beide EW's slecht, zowel het normale als het gastnetwerk. Ik zet ze dan één voor één uit en na enige tijd weer aan. Dan werkt 't allemaal weer voor een aantal maanden. Beiden zijn via een kabel met de V10 verbonden. 

Reageer