Als ik via de web interface van mijn Box12 naar mijn SW2 punten wil gaan kom ik op het inlogscherm van het desbetreffende SW2 punt, echter geeft hij daar aan dat het wachtwoord, te vinden achterop het SW2 punt, onjuist is.
De SW2 punten zijn al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Box12 heeft V12.C.24.05.08
SW2 heeft SW2.C.24.03.00
Hoe kom ik aan het juiste wachtwoord?
Beste antwoord door j3roentje
Alex van KPN schreef:
Hi ​@j3roentje, ik lees dat je de SW's hebt gereset. Heb je ze ook een frisse installatie gegeven inclusief een reset van de Box 12? Zie hieronder:
Kun je eens kijken in de KPN Thuis app bij de instellingen? Daarvoor klik je op internet onderaan het scherm en dan het tandwieltje rechtsboven; kijk daar eens wat er bij beheerderswachtwoord staat en probeer daar dan eens mee in te loggen. Heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!
Kun je eens kijken in de KPN Thuis app bij de instellingen? Daarvoor klik je op internet onderaan het scherm en dan het tandwieltje rechtsboven; kijk daar eens wat er bij beheerderswachtwoord staat en probeer daar dan eens mee in te loggen. Heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!
De KPN Thuis app werkt niet meer en in de Mijn KPN app heb ik nog geen beheerderswachtwoord kunnen vinden.
Excuses ​@j3roentje , de thuis app gaat ook helemaal verdwijnen en daar had ik niet meteen bij stilgestaan, mea culpa!
In principe zou het wachtwoord op de sticker gewoon moeten werken, weet je zeker dat je deze helemaal juist hebt ingevuld? Ik ben geneigd om te denken van wel hoor maar anderzijds is een foutje daarmee snel gemaakt. Wat is precies de reden dat je in wilt loggen op het Super wifi punt? Lukt het je wel om in te loggen op de Experia Box?
Excuses ​@j3roentje , de thuis app gaat ook helemaal verdwijnen en daar had ik niet meteen bij stilgestaan, mea culpa!
In principe zou het wachtwoord op de sticker gewoon moeten werken, weet je zeker dat je deze helemaal juist hebt ingevuld? Ik ben geneigd om te denken van wel hoor maar anderzijds is een foutje daarmee snel gemaakt. Wat is precies de reden dat je in wilt loggen op het Super wifi punt? Lukt het je wel om in te loggen op de Experia Box?
Wachtwoord is 100% juist. Ik heb op dit SW2 punt nog steeds een oranje lampje, dus geen 5Ghz verbinding. Via de Box12 kom ik niet veel verder.
De SW2 punten heb ik gekocht, zijn mijn eigendom. Stel dat ik straks eens naar een andere provider ga wil ik gewoon kunnen inloggen op de SW2 punten, niet afhankelijk zijn van de Box12 of KPN software.
Helder ​@j3roentje en dank voor de duidelijke toelichting :)
Mocht je ooit overstappen, dan kun je de SW2 punten tegen die tijd resetten en dan wordt het standaard admin wachtwoord weer actief. Omdat de Box 12 nu als master fungeert, werkt dat standaardwachtwoord niet!
Omdat de Box 12 nu als master fungeert, werkt dat standaardwachtwoord niet!
Welk wachtwoord moet er dan gebruikt worden? Want je behoort wel op de SuperWiFi in te kunnen loggen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je zo het kanaal per SuperWiFi in kunt stellen.
Je gebrocheerd wel het Admin wachtwoord? Niet het WiFi wachtwoord? De QR code al eens geprobeerd? Daar kun je het wachtwoord uit kopiëren en plakken. Weet je zeker dat je de l niet verwisselt met I of |.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.