Skip to main content
Beantwoord

Admin wachtwoord SW2 werkt niet

  • 25 januari 2025
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Als ik via de web interface van mijn Box12 naar mijn SW2 punten wil gaan kom ik op het inlogscherm van het desbetreffende SW2 punt, echter geeft hij daar aan dat het wachtwoord, te vinden achterop het SW2 punt, onjuist is.

De SW2 punten zijn al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Box12 heeft V12.C.24.05.08

SW2 heeft SW2.C.24.03.00

Hoe kom ik aan het juiste wachtwoord?

Beste antwoord door j3roentje

Alex van KPN schreef:

Hi ​@j3roentje, ik lees dat je de SW's hebt gereset. Heb je ze ook een frisse installatie gegeven inclusief een reset van de Box 12? Zie hieronder: 
 


 

 

Zeker, vanmiddag nog eens gedaan. Hij is wel weer via 5Ghz verbonden met de Box12, dus ook weer een groene LED ipv oranje.

En ik kan nu ook eindelijk inloggen, niet met het admin wachtwoord welke op het SW2 punt staat, maar met het admin wachtwoord van de Box12. 

Probleem opgelost.

Bekijk origineel

9 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7561 reacties
  • 27 januari 2025

Hoi ​@j3roentje, dank voor je bericht :)

Kun je eens kijken in de KPN Thuis app bij de instellingen? Daarvoor klik je op internet onderaan het scherm en dan het tandwieltje rechtsboven; kijk daar eens wat er bij beheerderswachtwoord staat en probeer daar dan eens mee in te loggen. Heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!


j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 27 januari 2025
Jan van KPN schreef:

Hoi ​@j3roentje, dank voor je bericht :)

Kun je eens kijken in de KPN Thuis app bij de instellingen? Daarvoor klik je op internet onderaan het scherm en dan het tandwieltje rechtsboven; kijk daar eens wat er bij beheerderswachtwoord staat en probeer daar dan eens mee in te loggen. Heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

De KPN Thuis app werkt niet meer en in de Mijn KPN app heb ik nog geen beheerderswachtwoord kunnen vinden.

 


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7561 reacties
  • 28 januari 2025

Excuses ​@j3roentje , de thuis app gaat ook helemaal verdwijnen en daar had ik niet meteen bij stilgestaan, mea culpa!

In principe zou het wachtwoord op de sticker gewoon moeten werken, weet je zeker dat je deze helemaal juist hebt ingevuld? Ik ben geneigd om te denken van wel hoor maar anderzijds is een foutje daarmee snel gemaakt. Wat is precies de reden dat je in wilt loggen op het Super wifi punt? Lukt het je wel om in te loggen op de Experia Box?


j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 28 januari 2025
Jan van KPN schreef:

Excuses ​@j3roentje , de thuis app gaat ook helemaal verdwijnen en daar had ik niet meteen bij stilgestaan, mea culpa!

In principe zou het wachtwoord op de sticker gewoon moeten werken, weet je zeker dat je deze helemaal juist hebt ingevuld? Ik ben geneigd om te denken van wel hoor maar anderzijds is een foutje daarmee snel gemaakt. Wat is precies de reden dat je in wilt loggen op het Super wifi punt? Lukt het je wel om in te loggen op de Experia Box?

Wachtwoord is 100% juist. Ik heb op dit SW2 punt nog steeds een oranje lampje, dus geen 5Ghz verbinding. Via de Box12 kom ik niet veel verder.

De SW2 punten heb ik gekocht, zijn mijn eigendom. Stel dat ik straks eens naar een andere provider ga wil ik gewoon kunnen inloggen op de SW2 punten, niet afhankelijk zijn van de Box12 of KPN software.


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7561 reacties
  • 29 januari 2025

Helder ​@j3roentje en dank voor de duidelijke toelichting :)

Mocht je ooit overstappen, dan kun je de SW2 punten tegen die tijd resetten en dan wordt het standaard admin wachtwoord weer actief. Omdat de Box 12 nu als master fungeert, werkt dat standaardwachtwoord niet!


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 29 januari 2025

Hi ​@j3roentje, ik lees dat je de SW's hebt gereset. Heb je ze ook een frisse installatie gegeven inclusief een reset van de Box 12? Zie hieronder: 
 


 

 


  • 3214 reacties
  • 29 januari 2025
Jan van KPN schreef:

Omdat de Box 12 nu als master fungeert, werkt dat standaardwachtwoord niet!

Welk wachtwoord moet er dan gebruikt worden? Want je behoort wel op de SuperWiFi in te kunnen loggen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je zo het kanaal per SuperWiFi in kunt stellen.


j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • Antwoord
  • 29 januari 2025
Alex van KPN schreef:

Hi ​@j3roentje, ik lees dat je de SW's hebt gereset. Heb je ze ook een frisse installatie gegeven inclusief een reset van de Box 12? Zie hieronder: 
 


 

 

Zeker, vanmiddag nog eens gedaan. Hij is wel weer via 5Ghz verbonden met de Box12, dus ook weer een groene LED ipv oranje.

En ik kan nu ook eindelijk inloggen, niet met het admin wachtwoord welke op het SW2 punt staat, maar met het admin wachtwoord van de Box12. 

Probleem opgelost.


  • 3214 reacties
  • 29 januari 2025

Je gebrocheerd wel het Admin wachtwoord? Niet het WiFi wachtwoord? De QR code al eens geprobeerd? Daar kun je het wachtwoord uit kopiëren en plakken. Weet je zeker dat je de l niet verwisselt met I of |.


Reageer