Ik heb recent een extra superwifi gekocht, en het lukt mij hem niet toevoegen aan mijn thuis app.
Ik heb geen KPN internet meer en als ik in thuis app wil de superwifi toevoegen wordt mijn webbrowser geopend en gaat naar mijn KPN. Terwijl dit vroeger kon alleen in de thuis app.
Hoe moet ik dit toevoegen? Ben ik dan genoodzaakt om de superwifisalleen met KPN internet gebruiken? Want dit kon vroeger ook met andere internet aanbieders.
Sluit ze allemaal eens bekabeld aan. Kijk vervolgens in de router tussen de aangesloten apparaten of je ze allemaal ziet staan. Noteer de ip adressen. En open al deze ip adressen in nieuwe tabbladen in de browser. Dan zie je van elke SuperWiFi de login pagina. Op die login pagina van elke SuperWiFi staat de firmware versie. Wat zijn die firmware versies van de SuperWiFi's?
Je zult dan gebruik moeten maken van de app van jouw nieuwe provider. Daar kun je jouw SuperWifi-punt dan koppelen en terugvinden.
Dit gaat natuurlijk niet werken. Wat voor app zou dat dan moeten zijn? Hooguit dat een 100 % kpn dochter een soortgelijke app heeft en zelfs dat betwijfel ik.
Het is nu gewoon kwestie van bekabeld aansluiten verder kan er niet veel behalve direct via ipadres inloggen en zo zaken instellen.
Ik mis een belangrijke vraag gaat het om de Superwifi 1 of 2 Marlon vraagt in ieder geval nog naar de firmware.
Je zult dan gebruik moeten maken van de app van jouw nieuwe provider. Daar kun je jouw SuperWifi-punt dan koppelen en terugvinden.
Dit gaat natuurlijk niet werken. Wat voor app zou dat dan moeten zijn? Hooguit dat een 100 % kpn dochter een soortgelijke app heeft en zelfs dat betwijfel ik.
Het is nu gewoon kwestie van bekabeld aansluiten verder kan er niet veel behalve direct via ipadres inloggen en zo zaken instellen.
Ik mis een belangrijke vraag gaat het om de Superwifi 1 of 2 Marlon vraagt in ieder geval nog naar de firmware.
Hi Rowi,
Idd vond ik ook gekke antwoord dat ik bij mijn eigen provider moet zijn voor iets wat ik van kpm heb gekocht. Had ik maar beter 6 maanden korting moeten krijgen en zelf wifi mesh kopen waar aanbieder het blijft ondersteunen.
Het gaat i.i.g. om superwifi 2, firmware van mijn geresete superwifi was 3.00.31 maar de net via marktplaats gekocht kan ik helaas niet zien.
Als ik zijn i.p. in browser open, laad niets en scherm blijft hangen.
Je eigen SW accespunten hebben nog de voorbereidende versie van de software deels is dat dus goed nieuws. Al zullen die dan de nieuwe KPN software voorlopig niet krijgen.
De via marktplaats gekochte SW2 heeft wel netjes een IP adres gekregen vanuit de modemrouter. Zend die sw2 wel zelf een ssid uit verschillend van je eigen wifipunten?
Wat hulp betreft de enige hulp die geboden zou kunnen worden is via het forum van je nieuwe provider door klanten die ook de Superwifi punten in gebruik hebben bij die provider.
Het grootste probleem is dat SuperWiFi's alleen achter een KPN aansluiting geupdate worden. Bij een andere provider doet KPN geen SuperWiFi's updaten. Dus als je verschillende firmware versies hebt, dan zal dit zo blijven.
Misschien heb je een KPN klant in de familie waar ze een paar weekjes aangesloten mogen blijven? Dat moet dan wel een klant zijn waarbij de KPN apparatuur al geupdate is naar de nieuwe firmware. Als je daar dan SuperWiFi's aansluit met oude firmware, dan zullen ze ook geupdate worden.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.