Skip to main content
Beantwoord

SuperWiFi 1 (overgenomen) verbindt niet met met Box12

• 7 februari 2025
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

2 witte superwifi's (nieuw - maar overgenomen dus produktiedatum niet bekend) probeer ik te koppelen met modem v12, lukt niet, diverse malen geprobeerd, ook na telkens opnieuw naar fabriekinstellingen te zetten, en daarna bedraad verbonden, na 1 uur weer losgekoppeld om opnieuw proberen te verbinden, lukt niet. Gebeld met KPN, lezen gebruiksaanwijzing voor met handelingen die ik echter al eerder diverse keren heb uitgevoerd en wat niet lukt, dus daar kom ik niet verder mee. Ligt dit aan instelling van het modem ? Nu heb ik een noodoplossing door een experia wifi bedraad aan het modem te koppelen en via WPS kan ik 1 superwifi verbinden met de experia, niet ideaal (bij aankoppelen van 2e experiawifi om 2e superwifi te koppelen valt ook de 1e superwifi weer uit). Iemand een idee ??

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@daan b, welkom op onze community! Dit is inderdaad een firmware ding waar de box12 op de nieuwe software alleen werkt met de zwarte superwifi punten. De superwifi punten hebben een update nodig en die komt er toevallig net aan:

Bekijk origineel

5 reacties

• 3358 reacties
  • 7 februari 2025

Welke firmware heb je op de KPN Box staan? Als dat de nieuwste firmware is, dan klopt dat wel ja. Dan werkt het niet zo zoals het in de handleiding staat. Je kunt ze dan niet draadloos gebruiken.

Halverwege het verhaal heb je het opeens over:

daan b schreef:

experia wifi

Dat is weer een ander model dan de SuperWiFi. Heb je die ook?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

firmware is V12.C.24.05.08.

en ik had 2 experia-wifi's die niet bruikbaar waren i.v.m. ondermeer betonnen muren in onze huurwoning.

is de firmware niet te downgraden zodat de superwifi's wel bruikbaar zijn ? of andere oplossing zodat de punten wel draadloos gebruikt kunnen worden ?

• Topper
  • 16 reacties
  • 7 februari 2025

V12.C.24.05.08. gaat inderdaad niet lekker samen met de witte super wifi 1 punten. De witte super wifi draaien niet mee in het mesh van de v12. Voor zover bij mij bekend kun je niet down graden (maar zoek gerust op internet) qua firmware.

Oplossing: een wifi punt bekabeld laten en wifi op de v12 eventueel uitzetten. Wat er dan gebeurt is dat de witte super wifi punten hun eigen mesh netwerk maken en als access points gaan fungeren. 

Andere oplossing: probeer de zwarte wifi punten. Die werken wel samen met de firmware van de v12. Die kun je eventueel huren om uit te proberen.

KPN is volstrekt niet duidelijk in wat met wat werkt onder welke firmware, maar google even / zoek op dit forum wat voor jou werkt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15477 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

Hoi ​@daan b, welkom op onze community! Dit is inderdaad een firmware ding waar de box12 op de nieuwe software alleen werkt met de zwarte superwifi punten. De superwifi punten hebben een update nodig en die komt er toevallig net aan:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 februari 2025

fijn dat kpn er toch nog een keer voor zorgt de firmware van hun eigen producten wordt geupdate, zodat de superwifi's werken met box12. zullen velen blij mee zijn.

Reageer