Voor mijn nichtje en haar vriend, contact opgenomen met KPN volgens de gegevens die ik volg beste optie was via de Chat.
Dit in verband met apart hoge factuur, wat een of ander doorverbindnummer bleek te zijn. Dat was vooraf niet duidelijk. Alsmede het tarief was niet duidelijk.
Ik wou voor hun bezwaarindienen tegen de factuur. Volgens de website van ACM Consuwijzer kan ik dat via mijn provider doen. Ook aangezien ik het bedrijf dus niet ken. Ik help ze met financiën en administratie en andere regelzaken.
Ben best onbeschoft behandeld door die persoon, die ging heel betwetering doen.. ja je moet dit en je moet dat en niet zo slim etc. Terwijl ik gewoon contact opnam ivm uitstel betaling en wat KPN kan betekenen want hun factureren namens dat bedrijf. Maar volgens deze persoon kon KPN niks doen en moest maar naar ACM. Maar ACM zegt juist dat ik de factuur niet moet betalen en dat aan mijn provider moet laten weten en met mijn provider in gesprek kan gaan.
Hoe dan ook is er sprake van misleiding en KPN faciliteert dit op het moment. De chatpersoon nam de klacht erover niet aan en bleef betweterig doen en wou ook niet praten mbt uitstel betaling factuur of iig dat deel van de factuur.
Door een google zoekopdracht kwam er in de resultaten Belastingdienst Klantenserivce te staan. Hij klikte daarop en toen stond er groot Belastingdienst Klantenservice met daaronder een blauwe knop “BEL NU” Dat is wat er in zijn scherm stond. En toen belde hij dus in de veronderstelling gewoon direct de belastingdienst te bellen. Hij wist niet dat het een gratis nummer was. En hoorde aan de telefoon nog “10 cent per minuut”….
Ik heb het nummer later zelf nog gebeld want het nummer stond wel op de factuur die later binnen kwam. En iemand zegt supersupersupersnel helemaal aan het begin hondertiencent per minuut zijn de kosten voor dit…. En dit hoorde ik pas na de 2e keer bellen en gelijk gefocust te zijn op alles wat er gezegd wordt. In eerste instantie, voordat je na bellen je telefoon aan je oor hebt of op speaker zet hoor je namelijk alleen nog die tien cent per minuut. Overduidelijk dat dit doelbewust gedaan wordt om mensen te misleiden en dat mag niet! Los van het gegeven dat de reclame uitting was Belastingdienst Klantenservice en niet whatever dat bedrijf eigenlijk is, want dat is onduidelijk. Het nummer 1803 is terug te traceren naar meerdere bedrijven namelijk.
Ik wil dus graag uitstel van betaling van de factuur voor hun regelen (of zelf laten regelen) en niet voor 1 maand, maar echt met de tijd dit uit te zoeken en eigenlijk ook medewerking van KPN vragen hierin, aangezien KPN voor / namens hun factureert.
Wil ik dit direct bij de aanbieder kunnen doen, dan moet ik weten wie de aanbieder is, welk bedrijf en zelfs dat weet ik niet. Maar volgens ACM zou KPN hier zelf wat in kunnen betekenen.
Ik heb een screenshot van de uiting via google, waarin je kunt zien dat ze zich profileren als Belastingdienst en niet als Doorverbind Service.
Ik heb de uiting ook gevonden en ja achteraf kun je zien dat die hondertiencent vermeld staat, maar dat staat pas NA de Belknop en dat mag niet! Want voorwaarden moeten ALTIJD vermeld worden en geaccepteerd kunnen worden daardoor voordat je verder gaat met de “aankoop” in dit geval aankoop van een dienst.
Hoe kunnen ze nu zorgen voor die uitstel betaling van dit bedrag? Dus dit deel van de factuur in ieder geval? En hoe kan KPN ons helpen met dit wanbeleid. Indien gewenst kan de printscreen gestuurd worden.
Nog los eigenlijk van de klacht mbt de chatmedewerker met zijn “dat gaat niet gebeuren”.
Hoge belkosten door doorverbinddienst, wil graag uitstel van betaling
Beste antwoord door Erwin van KPN
Hoi
Je vraag is: Waar kan ik een klacht indienen over een factuur waarbij alles overzichtelijk en zwart op wit staat? .
Uiteraard heb ik meegelezen en je hebt ook uitgelegd wat de aanleiding van jouw vraag is. De context is mij dus ook duidelijk.
Wat dat betreft sluit ik mij voor honderd procent aan bij wat de anderen vertellen. KPN is hier geen partij in. Wij faciliteren het netwerk en daar maken bedrijven gebruik van. Vind ik de manier waarop dat bedrijf werkt sympathiek? Persoonlijk niet maar zo lang zijn binnen de wet opereren kan en mag het. Als jij denkt dat zij zich niet aan de spelregels houden kun je hiervoor aankloppen bij de ACM.
Uiteraard hoop ik voor jou op een voorspoedige uitkomst van jouw klacht maar ik wil bovenstaande toch nog even benadrukken. Ook voor eventuele meelezers die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.