Beste KPN, hoe komt het dat ik op 18/06/2022 een bevestiging krijg voor het opzeggen van mijn mobiel abonnement nog steeds 15€/maand van mijn rekening gaat? Bellen naar de klantenservice is hopeloos.. Na telkens 20 min. of langer een wacht muziekje te horen en nog steeds niemand aan de lijn geef ik het op.
Ondanks bevestiging opzegging op 18 juni 2022, toch elke maand afschrijving van €15,00
Beste antwoord door Maja van KPN
Hmm, dit is geen oplichting
Je contract is bijvoorbeeld afgesloten voor 24 maanden, direct bij het bestellen. Ik heb je de bestelbevestiging daarvan net opnieuw gemaild, waarin je die periode kunt zien staan als contractduur. Dat je in 2021 is verteld dat je een contract van 1 jaar had, klopte dus niet.
Verder zie ik een notitie terug van onze klachtenafdeling, waarin aan wordt gegeven dat er geen gegronde reden is om je contract te ontbinden: Geachte heer ***, Naar aanleiding van uw klacht die u op 19 april 2021 bij onze telefonische Klantenservice hebt ingediend bericht ik u het volgende. U geeft aan, dat u na het afsluiten van uw contract merkte, dat het KPN netwerk vlakbij de Belgische grens slecht is en wilt uw contract beëindigen. Volgens onze gegevens hebt u vanaf het 1e moment van uw contract, 20 februari 2021, tot en met 3 maart 2021 goed van uw abonnement gebruik gemaakt, zowel met bellen, sms’en als datagebruik; zie uw 1e factuur. Vanaf het moment van gelijktrekken van de gespreks- en datakosten binnen alle EU landen, geldt als netwerkbereik de dekking niet alleen tot de Nederlandse, maar tot de buitenste EU grenzen. In dat kader hebt u binnen de EU goed bereik. U hebt ook geen buiten bundel kosten berekend gekregen, maar kunt volledig van uw EU abonnement gebruik maken. Met uw telefoon kunt u binnenshuis ook gebruik maken van VOIP (bellen via Wifi als het mobiele netwerk niet toereikend is). Gezien bovenstaande feiten kan uw contract niet zonder afkoopsom worden geannuleerd.
Ik zie echter ook dat je nog binnen de annuleringstermijn al bij ons aan de bel hebt getrokken omdat het bereik niet ok was. Op dat moment had je inderdaad nog kunnen annuleren en blijkbaar heb je ons toen het voordeel van de twijfel gegeven. Dat is je vervolgens duur komen te staan doordat het bereik niet beter werd maar er óók niet meer te annuleren viel 😕
Dat je, zoals de klachtenafdeling aangeeft op meerdere manieren toch gebruik kunt maken van je abonnement, vind ik persoonlijk een stuk minder zwaar wegen dan jouw intentie om te annuleren als we de situatie niet wisten te verbeteren. Als het destijds niet mis was gegaan, had je begin maart gewoon geannuleerd en hadden we nu niet met deze situatie te maken gehad.
Als jouw situatie destijds bij mij terecht was gekomen, had ik er dan ook alles aan gedaan om je abonnement alsnog stopgezet te krijgen! Nu zijn we helaas alweer een hele tijd verder. Opzeggen kan nu wel maar je hebt inderdaad al 2 jaar voor dit abonnement betaald terwijl je het niet gebruikt hebt. Het opzeggen van je abonnement kan ik niet, dit kan alleen de afdeling van de opzeggingen doen die bereikbaar is via 0800 - 0402. Ook het beoordelen en eventueel uitkeren van zo'n hoge vergoeding kan niet gedaan worden via het forum, hiervoor wil ik graag onze klachtenafdeling aansturen. Deze hebben wel een Nederlands mobiel nummer nodig om op terug te kunnen bellen, heb je die wel? Of wellicht iemand anders in je huishouden? Zo ja, zou je die in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en me daarna een seintje wille geven hier?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.