Skip to main content
Beantwoord

Beloftes klantenservice KPN bij verlengen abonnement niet nagekomen

  • 20 oktober 2024
  • 8 reacties
  • 179 keer bekeken

28 maart 2023 Begin abonnement 
13 februari 2024 - 11:48, 23:54 minuten gebeld 
Eerste telefonische contact genomen om contract te verlengen. Er werd me verteld door een medewerker van de klantenservice dat klanten die een bepaalde periode vorig jaar abo afgesloten hadden (waaronder ik) dezelfde aanbieding kunnen krijgen als dat ze eerder het abo hebben afgesloten. Helaas konden ze op het moment van bellen nog niks ermee omdat die actie er nog zou aankomen en kpn zelf de klanten zou benaderen hiervoor. Zo eindigde het gesprek.


1 maart 2024 - 14:12, 18:36 minuten gebeld 
Medewerker van kpn klantenservice gebeld hoe het nu zit met mijn abonnement en gevraagd over de eerder genoemde actie. Meerdere gesproken en van kastje naar de muur gestuurd en niemand wist iets van deze actie. Helaas. Nou goed, maar genoegen nemen met een iets slechter aanbod, er werd me een redelijk aanbod gedaan en ik dacht klinkt wel oke, dus doe maar ik heb immers al aardig wat tijd erin gestoken en geen zin op dat moment gehad in verdere actie of te switchen van aanbieder. Ze vertelde welke kortingen er gegeven werden en hoeveel t ging kosten, wat er niet verteld werd, was dat het een 2 jarig abonnement zou zijn, toen ik op de mail een overzicht kreeg voelde ik me behoorlijk bezeikt, want het zou behoorlijk veel per maand kosten. Dus direct weer terugbellen;


1 maart 2024 - 14:35, 17:14 minuten gebeld
Aangegeven dat ik me behoorlijk bezeikt voelde nadat een van de medewerkers van kpn me een contract aanbood en alle leuke dingen vertelde maar niet erbij vertelde dat het om een 2 jarig abonnement zou gaan. Nou zoals afgesproken contract zou aangepast worden en een 1 jarig abonnement worden.
Helaas niks mee gebeurd.


17 april - 19:03, 23:13 minuten gebeld
Weer meerdere gesproken van de helpdesk en blijkbaar niet doorgegeven zeiden ze aan de telefoon van het abonnement. Uiteindelijk iemand gesproken die me beloofde dat het goed zou komen. 
Wéér niks mee gebeurd.


24 september- 12:38, 6:46 minuten gebeld 
Gebeld omdat ik al een half jaar gewoon een veel hoger bedrag aan het betalen ben dan afgesproken. Een andere afdeling zou contact met me opnemen, binnen een week.
Hier wéér niks mee gebeurd.

Enerlaatste automatisch incasso teruggeboekt, binnen 2 dagen een mail een herinnering niet betaalde factuur. 
Laatste incasso geblokkeerd voor afschrijfdatum, een zeer korte tijd later brief binnen:
Betaal vóór 23 oktober anders € 20 euro extra incasso kosten.

Als de factuur niet betaald is, krijg je wel heel snel een reactie.

Maakt een topic maken op dit forum meer kans van slagen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @Ronny91, welkom op onze community, dit hoort uiteraart niet zo te lopen! Excuses daarvoor! Ik zie dat Jeff al een link plaatst naar het klachtenformulier, ik denk wel dat dit de beste route is. Voor mij werkt de link op dit moment, als hij bij jou nog niet werkt, kun je dan eens eens een privévenster proberen of vanaf een ander apparaat?

Je kunt hierover ook een terugbelverzoek indienen, mijn collega's kunnen zich dan eerst inlezen en dan bellen ze je.

Bekijk origineel

8 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 670 reacties
  • 20 oktober 2024

Hoi @Ronny91, welkom op de communitypagina van KPN! Hier helpen vooral KPN klanten elkaar, maar kan een moderator ook meekijken indien nodig.

Laat ik beginnen met dat ik mij je frustratie helemaal kan begrijpen. Zelf ben ik erg van de afspraken: als je iets beloofd moet je het ook nakomen. Dat is bij jou niet gebeurd, en dat kan erg frustrerend zijn. Persoonlijk vind ik de klantenservice - helemaal met complexe vragen - soms ook echt tekort schieten.

Maar goed, daar heb jij niks aan. Wat ik zou doen als ik jou was is via hier een klacht indienen. Deze komt terecht bij de afdeling klantreacties. Zelf kreeg ik toen een aardige mevrouw aan de lijn die écht meekijkt en denkt in oplossingen. Ze kunnen niet toveren, maar denken wel goed mee.

Betaal je factuur wel
Het voelt misschien oneerlijk, maar het incassotraject is een automatisch traject. Die mails en brieven gaan automatisch de deur uit. Als je niet betaald kan je straks met extra kosten zitten, of erger: incassobureau. Die dingen kunnen nooit 100% gecorrigeerd worden achteraf, en dat zou zonde zijn.

Betaal je factuur, maar blijf ook beroepen op de afspraken die telefonisch met je zijn gemaakt.

Ik gok dat ze de log gaan terugzoeken van je eerste gesprek. Dan wordt die persoon gevraagd het in orde te maken, of zijn/haar leidinggevende gevraagd tot een andere oplossing.


  • 3357 reacties
  • 21 oktober 2024
Ronny91 schreef:

Als de factuur niet betaald is, krijg je wel heel snel een reactie.

Dat gaat automatisch. Komt geen mens aan te pas denk ik.

Verder: ik denk dat je geen enkele kans maakt dat er nog iets veranderd. Je zit nu aan die 2 jaar vast. Je zal dat gewoon uit moeten zitten. Alles wat je aan de telefoon besproken hebt kan je niets van bewijzen. Dus dat heeft geen enkele waarde. Je had binnen de 14 dagen meteen moeten annuleren/opzeggen. Na 14 dagen heeft KPN je "in de tang" en doen ze er helemaal niets meer aan.

Ronny91 schreef:

Er werd me verteld door een medewerker van de klantenservice dat klanten die een bepaalde periode vorig jaar abo afgesloten hadden (waaronder ik) dezelfde aanbieding kunnen krijgen als dat ze eerder het abo hebben afgesloten.

Een selecte groep klanten heeft dit aanbod per mail ontvangen. Klanten die deze mail niet ontvangen hebben konden geen aanspraak maken op deze actie. Op geen enkele manier. Ook niet telefonisch via een medewerker ofzo.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 oktober 2024

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Leuk dat online contactformulier, werkt helaas alleen bij mij niet, ik weet niet hoe dat bij andere zit? 

Zodra je alles invult krijg ik op mijn telefoon en 2 verschillende browsers hetzelfde te zien:
(Op telefoon en op beide browsers ingelogd in MijnKPN)

De server is niet beschikbaar

 

U mag de pagina niet bezoeken

U heeft geen toegang tot deze pagina.

  • Naar informatie over mobiele producten van KPN
  • Naar service
  • Naar inloggen MijnKPN

Ik denk niet dat ik aan het 2 jarig contract vast zit, aangezien ik het bedrag betaal wat ik zou moeten betalen na het eerste contract van 28 maart 2023.

Wat me ontzettend tegenhoud, is wederom een half uur aan de lijn hangen wat weer uitdraait op niks.

We hebben echt alles van KPN, internet en tv thuis en 2 mobiele contracten beide unlimited. 

Bijzonder hoe slecht KPN met haar klanten omgaat, ik heb dit elders nog niet meegemaakt, zoveel beloftes en nog niks geregeld. Zit niet veel anders op dan wederom maar te bellen denk ik dan.
Ik moet dus weer heeel veel moed bij elkaar proberen te verzamelen… 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15472 reacties
  • Antwoord
  • 23 oktober 2024

Hoi @Ronny91, welkom op onze community, dit hoort uiteraart niet zo te lopen! Excuses daarvoor! Ik zie dat Jeff al een link plaatst naar het klachtenformulier, ik denk wel dat dit de beste route is. Voor mij werkt de link op dit moment, als hij bij jou nog niet werkt, kun je dan eens eens een privévenster proberen of vanaf een ander apparaat?

Je kunt hierover ook een terugbelverzoek indienen, mijn collega's kunnen zich dan eerst inlezen en dan bellen ze je.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 februari 2025

Bedankt voor jullie antwoorden. 
Helaas zelf niet meer aan gedacht om op tijd te betalen, nadat ik automatisch incasso had geblokkeerd. Dus een boete van € 20 euro aan de broek, maar braaf betaald.

Zelf geen aandacht meer geschonken aan KPN laatste tijd vanwege tegenzin om er weer moeite in te steken.

Toch maar weer de draad opgepakt vorige week:

29 Januari 2025 - Klachtenformulier ingevuld
Vorige week lukte het wél om op de site van het klachtenformulier te komen, toen direct formulier ingevuld met verwijzing naar dit topic.


31 Januari 2025 - 09:47, 22:57 minuten teruggebeld door KPN medewerker
Medewerker aan de lijn vertelde me dat 1ste aanbod dat gedaan is omgezet is geworden in een contract. 
Even complete samenvatting van 1 Maart hoe het is gegaan (inclusief mails van KPN): 
1 Maart 2024 = 14:12, 18:36 Minuten gebeld met KPN, 1ste abonnement afgesloten waarbij ze me alleen hebben verteld hoeveel korting ik wel allemaal niet zou krijgen bij de verlenging maar nooit erbij verteld dat het om een 2 jarig abonnement zou gaan. 

1 Maart 2024 = 14:29 - Mail ontvangen ‘Samenvatting van uw bestelling’ - Contract 2 Jarig
1 Maart 2024 = 14:35, 17:14 minuten gebeld - Gesprek met KPN dat ik me beduveld voelde over dat ik een 2 jarig abonnement heb gekregen en dat hierover nooit is gesproken. Er werd me verteld dat ik dan andere kortingen zou krijgen als ik een 1 jarig contract aan ga, dit aangehoord en gezegd dat het akkoord is en of ze me dit op de mail kunnen zetten net zoals de vorige keer.
1 Maart 2024 = 14:40 Mail ontvangen ‘Verlenging van uw contract’ = Contract 2 Jarig (in tussentijd gekregen tijdens telefoontje)

1 Maart 2024 = 14:53 Mail ontvangen ‘Samenvatting van uw bestelling’ - Contract 1 Jarig

Ik ben er van uit gegaan dat alles goed is gekomen na een mailtje met ‘samenvatting van uw bestelling’ met daarin het 1 jarig aanbod.
Volgens de laatste KPN medewerker die ik heb gesproken, had het bevestigd moeten worden na deze 2de ‘Samenvatting van uw bestelling’ omdat er het volgende staat:

“De prijzen in deze contractsamenvatting gelden op 1 maart 2024 in het verkoopkanaal waar u deze hebt aangevraagd. Dit aanbod geldt als u op 1 maart 2024 een contract afsluit.”

Echter staat precies hetzelfde in de contractsamenvatting van het eerder afgesloten 2 jarig contract.
Dat vind ik vreemd, eerste aanbod (2 jarig contract) kan wel telefonisch zijn afgesloten zonder een bevestiging op contractsamenvatting en 2de aanbod (1 jarig contract) had bevestigd moeten worden na contractsamenvatting mail, terwijl dit al bevestigd was aan de telefoon?
KPN medewerker geeft aan dat hierop geen orderbevestiging is gekomen dus niet officieel is ingegaan en dat zij niks meer voor mij kan betekenen en dat ze het gesprek maar ging beëindigen.

Ik blijf het vreemd vinden dat andere collega's die ik eerder sprak op 17 april, 24 september me verzekerden dat het goedgemaakt werd en dat deze medewerker gewoon doodleuk verteld dat ze niks voor me kan betekenen en het gesprek maar gaat beëindigen. 
 

31 Januari 2025 - Klachtenformulier ingevuld
Wederom ingevuld, blijf ik doen tot het verholpen is.
 

Een nog leuker feitje 
Als ze zich zogezegd vasthouden aan het eerste contract (2 jarige contract), heb ik inmiddels al € 164,95 teveel betaald. De maandbedragen die op de factuur staan komen totaal niet overeen met BEIDE contract samenvattingen.


Belachelijk KPN slingert je vast aan een 2 jarig contract zonder te zeggen dat het 2 jarig is, belooft je daarna 3 keer aan de telefoon dat je een 1 jarig contract hebt afgesloten, zegt gewoon bij het laatste telefoontje dat ze niks voor je kunnen betekenen en laat je dan ook iedere maand gewoonweg meer betalen dan wat op beide contractsamenvattingen staat. Als je dan automatisch incasso blokkeert zodat ze misschien wakker worden moet je braaf € 20 euro extra betalen indien je niet op tijd betaald.

Zit eraan te denken om rechtsbijstand of andere instanties in te schakelen. Weet niet of dit zin heeft?
Iemand nog andere tips?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 februari 2025

upje


Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 5 februari 2025

@Ronny91 Omhoog halen heeft geen nut dan kom je juist verder naar onder te staan

Momenteel is het wat drukker als normaal op het forum en dan loopt de reageer tijd op.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb hier via de community helaas ook niet echt een oplossing voor. Je hebt mijn collega's van de klachtenafdeling inmiddels gesproken. Als iemand hierin iets kan betekenen zijn zij het.


Reageer