Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn mobiele abonnement opzeggen, na een wijziging vanuit KPN?

  • 10 februari 2025
  • 2 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo,

Ik kreeg vandaag een (ongevraagde) verhoging van mijn bundel met 30gb. Leuk maar niet om gevraagd. Omdat ik al van plan was om over te stappen naar een andere provider vraag ik me af of ik dit nu “versneld” kan doen vanwege een aanpassing van mijn contract door KPN.

mvg Marc

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

machlo schreef:

Hallo,

Ik kreeg vandaag een (ongevraagde) verhoging van mijn bundel met 30gb. Leuk maar niet om gevraagd. Omdat ik al van plan was om over te stappen naar een andere provider vraag ik me af of ik dit nu “versneld” kan doen vanwege een aanpassing van mijn contract door KPN.

mvg Marc

 

Hoi ​@machlo 

Als je wilt overstappen naar een andere mobiele provider, dan hoef je NIET zelf je mobiele abonnement bij KPN op te zeggen, dat doet dan jouw nieuwe mobiele provider.
Zorg er dan wel voor (belangrijke stap!!) dat je nummerbehoud aanvraagt tijdens het bestellen van je nieuwe mobiele abonnement bij je nieuwe provider.

Tijdens de aanvraag voor nummerbehoud kies je voor de optie “versneld overstappen” (of iets in die trant), dan wordt je 06-nummer binnen 5 tot 7 werkdagen overgezet naar je nieuwe provider, en je mobiele abonnement bij KPN wordt op de dag van portering beëindigd.

Je nieuwe provider zal dan zorgdragen dat je eigen vertrouwde 06-nummer wordt overgezet naar je nieuwe abonnement, en vervolgens zorgen dat je mobiele abonnement (op de dag dat je 06-nummer wordt overgezet) bij KPN wordt beëindigd.

Wil je eventueel een compleet nieuw 06-nummer bij je nieuwe provider, dan dien je wel zelf op te zeggen bij KPN.

Bekijk origineel

  • 10 februari 2025

Beste ​@machlo , als je contractvrij bent kun je opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

 


Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
machlo schreef:

Hallo,

Ik kreeg vandaag een (ongevraagde) verhoging van mijn bundel met 30gb. Leuk maar niet om gevraagd. Omdat ik al van plan was om over te stappen naar een andere provider vraag ik me af of ik dit nu “versneld” kan doen vanwege een aanpassing van mijn contract door KPN.

mvg Marc

 

Hoi ​@machlo 

Als je wilt overstappen naar een andere mobiele provider, dan hoef je NIET zelf je mobiele abonnement bij KPN op te zeggen, dat doet dan jouw nieuwe mobiele provider.
Zorg er dan wel voor (belangrijke stap!!) dat je nummerbehoud aanvraagt tijdens het bestellen van je nieuwe mobiele abonnement bij je nieuwe provider.

Tijdens de aanvraag voor nummerbehoud kies je voor de optie “versneld overstappen” (of iets in die trant), dan wordt je 06-nummer binnen 5 tot 7 werkdagen overgezet naar je nieuwe provider, en je mobiele abonnement bij KPN wordt op de dag van portering beëindigd.

Je nieuwe provider zal dan zorgdragen dat je eigen vertrouwde 06-nummer wordt overgezet naar je nieuwe abonnement, en vervolgens zorgen dat je mobiele abonnement (op de dag dat je 06-nummer wordt overgezet) bij KPN wordt beëindigd.

Wil je eventueel een compleet nieuw 06-nummer bij je nieuwe provider, dan dien je wel zelf op te zeggen bij KPN.