Skip to main content
Beantwoord

Ik kan mijn Voip credentials niet opvragen via SIP tool

  • 20 december 2021
  • 5 reacties
  • 225 keer bekeken

Sinds vorige week heb ik een aansluiting internet, tv en telefonie bij Kpn. De telefonie heeft het echter helaas nog niet gedaan.

Niet via de experiabox V10 en niet via mijn eigen Fritzbox. Ik zou graag de VOIP credentials opvragen via servicetools.kpn.com maar ik krijg elke keer de melding: Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

Klantenservice kan niets voor mij betekenen helaas.

Zelf heb ik ook alles al geprobeerd:

Met verschillende internetbrowsers, en de laptop met een netwerkkabel aan de Experiabox gehangen.

Enig idee hoe ik aan mijn  gegevens kom?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord door Bram van KPN

@Bionda02 ik zie dat er een monteur is ingepland en dat er binnen de systemen nog een taak open staat om telefonie te repareren. Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak. Normaal gesproken als je een FRITZ!Box aansluit heb je de SIP tool niet nodig. Als je gewoon de installatie wizard gebruikt met het KPN profiel moet dit automatisch goed gaan werken. Als je dan provider beheer aan hebt staan gaat dit vanzelf. In dit geval lijkt het erop dat het gedeelte telefonie van je abonnement binnen onze systemen niet goed gaat en dat we dus bezig zijn om dit voor je te verhelpen. Ik verwacht dat na het sluiten van het ticket dit wel gaat. Zou je na het monteursbezoek hier kunnen laten weten of het op die manier goed gaat? Ik zal ondertussen het topic voor je open laten zodat je hier gelijk verder geholpen wordt. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 21 december 2021

Welkom op het forum @Bionda02! Ik zie dat je niet de enige bent. Ik ga voor je contact opnemen met de collega's die hier mee bezig zijn en ik laat je hier weten wat de oplossing is en wanneer je die kan verwachten. Wel wil ik je vragen het topic door te lezen. Daarin staat namelijk al wel het een en ander over de oorzaak. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 december 2021

Beste Bram,

Ik heb het hele forum afgestruind maar helaas geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

Ook heb ik vandaag een "nieuwe" modem gekregen maar helaas, ik krijg dezelfde melding wanneer ik probeer in te loggen.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • Antwoord
  • 22 december 2021

@Bionda02 ik zie dat er een monteur is ingepland en dat er binnen de systemen nog een taak open staat om telefonie te repareren. Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak. Normaal gesproken als je een FRITZ!Box aansluit heb je de SIP tool niet nodig. Als je gewoon de installatie wizard gebruikt met het KPN profiel moet dit automatisch goed gaan werken. Als je dan provider beheer aan hebt staan gaat dit vanzelf. In dit geval lijkt het erop dat het gedeelte telefonie van je abonnement binnen onze systemen niet goed gaat en dat we dus bezig zijn om dit voor je te verhelpen. Ik verwacht dat na het sluiten van het ticket dit wel gaat. Zou je na het monteursbezoek hier kunnen laten weten of het op die manier goed gaat? Ik zal ondertussen het topic voor je open laten zodat je hier gelijk verder geholpen wordt. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 december 2021

Top, dan wacht ik de monteur even af komende maandag.

Dank je.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 28 december 2021

Hi @Bionda02! Ik zie in de systemen dat de monteur is geweest en voor zover ik kan zien moet vanuit de techniek het telefoonnummer het doen. Zou je kunnen bevestigen dat dit ook zo is?