Sinds vorige week aanvraag gedaan om onze internetsnelheid laten verhogen. Daarvoor moest (helaas) de oude Experia Box V8 vervangen worden voor de nieuwste versie. Deze de dag erna ontvangen, 's-avonds vervangen en alles werkte weer. Zo leek het.
Vaste telefoon, draadloze headset is volledig operationeel en kunnen er mee uitbellen. Dachten dus, het werkt. Gisteren alleen te horen gekregen dat we niet meer gebeld kunnen worden! Dát hadden we nog niet laten testen.
Nu heb ik alle voorafgaande berichten op basis van de topics gelezen. Internet- én telefoon hersteldienst gebruikt voor het zogenaamd “herstellen van de verbinding en controleren van de kabels tot in huis” maar niets heeft geholpen. Nu probeer ik fysiek een persoon aan de lijn te krijgen om het probleem te melden maar dat is dus absoluut onmogelijk. KPN is niet meer in menselijke vorm te bereiken.
Heeft iemand een telefoonnummer om te vragen wat ik nu het beste kan doen? en
Nee, het probleem ligt niet aan onze huistelefoon, deze is zelfs ready voor internet bellen via IP-adres maar daar kan ik nog geen enkele informatie over vinden om de instellingen daarop te veranderen.
In afwachting van enige reactie.
Kunnen wel uitbellen maar niet meer gebeld worden?
Beste antwoord door André Volman
Ja, contact gehad met klantenservice KPN. De “checklist” met haar doorgenomen waarbij we meer dan de helft konden overslaan omdat ik de automatische controle via de website én telefoon al doorlopen had. Bellend met mijn vaste nummer vond ze het net als ik vreemd dat uit maar inbellen niet mogelijk was. Ze heeft zelfs na opgave van mijn 06 nummer mijn geprobeerd op het vaste nummer te bellen. Toen ze mij terugbelde werd bevestigd dat dit dus niet werkte. Volgens de checklist was dan nog de laatste optie: een andere telefoontoestel rechtstreeks aansluiten op de telefoonaansluiting. Op de vraag hoe dan? Advies, nieuwe telefoon kopen en bonnetje bewaren. Werkte het dan nog niet kan er een monteur ingepland worden, om te voorkomen dat ik niet met extra kosten opgezadeld werd als het probleem toch bij ons lag en niet in de infrastructuur van de KPN. Als dan na het bezoek van de monteur het probleem opgelost was kon ik de telefoon weer retourneren met aankoopbon.
Op zich helder advies maar dit ging mij echt te ver. Het herstarten van het modem al een paar keer uitgevoerd. Alles werkt behalve inbellen? Letterlijk alle telefoonverbindingen losgetrokken tot aan het verwijderen van de batterij. Daarna alles weer van het modem opgebouwd, aangemeld, configuraties gecontroleerd en uitgeprobeerd. Het inbellen WERKT WEER!
Advies aan KPN:
”De oorzaak van een storing bij het wisselen van het modem van de KPN kan ook veroorzaakt worden door de configuratie in het modem van draadloze DECT telefoons” “Het opnieuw opstarten / aansluiten van het modem van de KPN alleen kan niet voldoende zijn”.
Configuratie telefooncentrale gecontroleerd met eerdere instellingen. Instellingen zijn precies hetzelfde maar toch heeft er IETS in de weg gezeten. Probleem is dus opgelost. Eenieder bedankt voor het meedenken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.