Ongeveer twintig jaar geleden heb ik om privéredenen Nummerweergave uitgezet voor onze vaste lijn. Nu nemen steeds minder mensen de telefoon op als ik bel, dus zou graag mijn nummer weer laten weergeven. De redenen van toen gelden nu ook niet meer. Maar ik kan echter nergens vinden hoe ik dit aan kanzetten. Het enige wat ik over Nummerweergave kan vinden is hoe ik hem eenmalig kan uitzetten. Waar vind ik de info om hem aan te zetten?
Uitgaande nummerweergave vaste lijn aanzetten
Beste antwoord door PeterG
De telefonist is onjuist. Het kan alleen aan en ook uit gezet via de telefonische klantenservice. In dit geval dus “service” …. pfff.
Het nadeel is, met nog geen 80.000 analoge aansluitingen, dat de tel. helpdesk er slecht of niet meer op ingericht is. Heel veel ‘medewerkers’, vaak via uitzendbureau's, weten ook niet eens minimaal van het bestaan.
Heb je nu ook koper en komt er glasvezel dan wordt je daarop overgezet. Het is dan geen analoge aansluiting meer maar VoIP via de Phone poort van het modem (met maar 64 Kb/s internet bij VoIP only).
Voorheen was er een 0800 nummer waarmee het kon. Dat is er misschien nog wel, maar kan ik nergens meer vinden danwel uit het hoofd weet ik het ook niet. Ik heb al zo'n 16 jaar een VoIP nummer via kpn in combinatie met vast internet.
TOEVOEGING: Probeer eens 0800-0429. Let op dat je niet per ongeluk je binnenkomende weergave uitzet. Dat is een mogelijkheid bij PSTN.
Indertijd heb ik er direct al voor gekozen om het aan te laten en alleen bedrijven en onbekenden e.d. met ✽31✽ voorafgaand aan het nummer te bellen. Zo stonden de bedrijven ook in mijn bellijst. Bekenden, familie stonden er zonder in en kregen het nummer wel mee. Ik hield het liever zelf in de hand.
Helaas kunnen de KPN MODERATORS van het forum ook niets met PSTN aansluitingen. Dat moet echt via 0800-0402. Net zo vaak bellen totdat je iemand aan de lijn krijgt die het wel snapt. Er zal niets anders op zitten. Heel misschien nog via een KPN winkel….
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.