Skip to main content
Vraag

Vaste telefoon werkend krijgen op Fritz!box 7590AX

• 12 februari 2025
  • 21 reacties
  • 257 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb onlangs een (eigen) Fritz!box 7590AX aangeschaft (omdat mijn KPN Experiabox V10 regelmatig slecht internet doorgaf.)

Nu werkt de internet-verbinding voortreffelijk, maar krijg ik maar niet de vaste telefoon aan de gang.

Ik heb een en ander aan artikelen hier in de community doorgespit, maar nogsteeds kom ik er niet uit.

Er is hier sprake van een dubbele DSL verbinding, (klein zakelijk 200Mbit).

De profielen staan waar mogelijk op KPN ingesteld.
De optie om instellingen vanaf de provider gepushed te krijgen staat aan.

ik heb geprobeerd om het telefoonnummer instellingen uit het modem te verwijderen zodat KPN de gegevens zou kunnen pushen, dagen de tijd gegeven en nog niks.

via de kpn servicetool geprobeerd een wachtwoord aan te maken, deze komt keer op keer met een foutmelding:

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.”

hoe kan ik dit oplossen?

21 reacties

PeterG
Superuser
  • 61120 reacties
  • 12 februari 2025

De servicetool werkt alleen via … een kpn modem. 😁 v10, Box12, Box14

Echt nog wel een vast nummer nodig? Hier al 12 jaar niet meer in gebruik.

Bellen met mobiel met onbeperkt bellen is véél goedkoper. En met de standaardbundel van 150 minuten kom je er in een maand ook wel mee als particulier.

Gesprekskosten via vast schreeuwend duur. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 februari 2025
PeterG schreef:

De servicetool werkt alleen via … een kpn modem. 😁 v10, Box12, Box14

Echt nog wel een vast nummer nodig? Hier al 12 jaar niet meer in gebruik.

Bellen met mobiel met onbeperkt bellen is véél goedkoper. En met de standaardbundel van 150 minuten kom je er in een maand ook wel mee als particulier.

Gesprekskosten via vast schreeuwend duur. 

oh, dus als ik de oude modem weer even aansluit, zou het moeten werken?

ja, wij gebruiken de vaste telefoon voor ons jongste kind, hij krijgt nog geen mobiel abonement en als er iets aan de hand is belt hij met het vaste nummer naar 1 van ons, dus die hebben we graag nog even in de lucht.

bedankt voor de aanwijzing, ik zal deze een dezer dagen uitproberen.

PeterG
Superuser
  • 61120 reacties
  • 12 februari 2025

oh, dus als ik de oude modem weer even aansluit, zou het moeten werken?

Voor zover ik dus weet wel.

Er zijn ook 4G telefoontjes te krijgen voor alleen bellen en sms’en. Dan kan ie jullie ook bellen als ie buiten de deur is. Lijkt mij wel zo veilig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 februari 2025

helaas geeft ook met de experiabox V10 de servicetool dezelfde melding.

ik heb begrepen dat een VOIP aan een aantal eisen moet voldoen? (tussen de 16 en 20 characters en allemaal hoofdletters?

PeterG
Superuser
  • 61120 reacties
  • 12 februari 2025

Dat weet ik niet. ​@wjb misschien?

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 12 februari 2025

Het staat er niet dat het hoofdletters moeten zijn maar als ik me goed herinner heb ik destijds ook enkel hoofdletters en cijfers gberuikt.

Overigens zou je met een FRITZ!Box helemaal niets in hoeven te stellen voor de telefoon, dit zou automatisch overgenomen moeten worden als jij het KPN profiel gebruikt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 februari 2025
wjb schreef:

Het staat er niet dat het hoofdletters moeten zijn maar als ik me goed herinner heb ik destijds ook enkel hoofdletters en cijfers gberuikt.

Overigens zou je met een FRITZ!Box helemaal niets in hoeven te stellen voor de telefoon, dit zou automatisch overgenomen moeten worden als jij het KPN profiel gebruikt.

Hoe dan?

Want ik heb in eerste instantie niks ingevuld voor telefonie en krijg zelfs na een week wachten geen telefoon instellingen door…

Moeten de telefoonnummers helemaal uit staan in de fritz, of wel een telefoonnummer ingesteld maar niet geconfigureerd?

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 12 februari 2025

Ik weet niet of er t.a.v. telefonie een verschil is tussen de consumentenmarkt en klein zakelijk.

Als jij via de SIP Servicetool een wachtwoord invult, krijg je dan een bevestiging smal?

Ik hoop dat er binnenkort een moderator zal reageren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 februari 2025
wjb schreef:

Ik weet niet of er t.a.v. telefonie een verschil is tussen de consumentenmarkt en klein zakelijk.

Als jij via de SIP Servicetool een wachtwoord invult, krijg je dan een bevestiging smal?

Ik hoop dat er binnenkort een moderator zal reageren.

Nee, ik krijg alleen na het invullen van het wachtwoord de foutmelding te zien die in mijn eerste bericht staat.

Dus ook geen bevestiging 's mail.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 12 februari 2025

Dan wordt het echt tijd voor een moderator.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 februari 2025

Het bijzondere is dat ik nu de V10 weer terug heb aangesloten, bij deze modem het telefonie gedeelte ook niet werkt…

ERROR - TimerLoginRejected

is de melding op de telefonie informatie pagina van de V10.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 274 reacties
  • 12 februari 2025

@Lumite Heb je al eens gekeken op “nl.avm.de”, dat is de nederlandstalige site van de Fritz. Je kunt daar alle handleidingen vinden en ook vragen stellen. Ik heb daar goede ervaringen mee.

Wat ik mij herinner bij het opgeven van de gegevens van de telefoon is dat je het telefoonnummer moet opgeven zonder de nul. De gehele installatie van de Fritz ging met de wizards van de Fritzbox, ook voor telefonie.

Voor als het wel gelukt is, je kunt met je smartphone en FritzFon-app bellen op de vaste lijn.

Succes.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 18 februari 2025

Ben je er nog uit gekomen ​@Lumite? Ik heb zelf niet direct toegang tot zakelijke abonnementen. Je zou anders ook nog even contact kunnen zoeken met KPN Zakelijk op 0800-0403.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 18 februari 2025
Remco van KPN schreef:

Ben je er nog uit gekomen ​@Lumite? Ik heb zelf niet direct toegang tot zakelijke abonnementen. Je zou anders ook nog even contact kunnen zoeken met KPN Zakelijk op 0800-0403.

Ik heb als laatste mijn oude V10 weer aangesloten waarna de telefonie ook niet werkte.
Vervolgens klantenservice gebeld die besloten heeft dat mijn V10 niet meer goed werkte dus een nieuwe opgestuurd gekregen.

Nu werkt de telefonie weer, met de V10. Maar toch zou ik het ook graag werkend krijgen met de Fritz!box.

De kpn.com/sip servicetool geeft (ook via de V10, met werkende telefonie) de foutmelding dat er iets fout gaat en het later opnieuw te proberen…

alvast bedankt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 20 februari 2025

@Remco van KPN 

nog tips voor mij waar ik morgen eventueel mee aan de slag kan?

alvast Bedankt!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8349 reacties
  • 20 februari 2025

Beste ​@Lumite heb je wel eerst de telefonie op de V10 uitgeschakeld en op toepassen geklikt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 20 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Lumite heb je wel eerst de telefonie op de V10 uitgeschakeld en op toepassen geklikt?

@JanD  die instructie ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Als ik dat gedaan heb, kan ik dan de Service tool gebruiken en verder met de instellingen in de Fritz!box?

dank voor je antwoord!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8349 reacties
  • 20 februari 2025

Beste ​@Lumite Ik heb geen ervaring met het aanpassen van vaste telefonie op een andere router, maar het lijkt me gewoon logisch dat je bij de een het eerst uit moet zetten, voordat je het bij de ander aan kan zetten.

Ik vraag ​@wjb of hij je misschien verder kan helpen, hij weet hier veel van.

Succes.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 20 februari 2025
JanD schreef:

Ik vraag ​@wjb of hij je misschien verder kan helpen, hij weet hier veel van..

En ik herhaal maar even wat ik eerder ook geschreven heb.

wjb schreef:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8349 reacties
  • 20 februari 2025
wjb schreef:
JanD schreef:

Ik vraag ​@wjb of hij je misschien verder kan helpen, hij weet hier veel van..

En ik herhaal maar even wat ik eerder ook geschreven heb.

wjb schreef:

Sorry ​@wjb over het hoofd gezien.

Een moderator heeft inderdaad gereageerd en jij dus ook al eerder.

Dan moet ​@Lumite weer of naar ​@Remco van KPN toe reageren of naar de (zakelijke?) helpdesk.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 22 februari 2025

Ik zou dan inderdaad ook het advies geven om even contact te zoeken met de collega's van zakelijk.

Reageer