Skip to main content
Beantwoord

De vaste telefoon doet helemaal niks meer

  • 5 maart 2025
  • 9 reacties
  • 87 keer bekeken

KPN Humor van de week. 
Vaste telefoon gaat 1 euro omhoog. Dag later (nu) geen vaste telefoon meer. 

Vaste telefoon werkt niet, ook geen toon mij de hoorn opnemen, toetsen doen het wel, etc, etc. Internet, TV doen het wel. 

KPN zegt geen storing te hebben, maar duidelijk is er wel een issue. Kabels gecheched, geen issues. 

 

KPN, bij deze. 3582ST heeft wel een issue. 
Wij hebben geen mobiele telefoons. Gaan wij ook niet aan beginnen. 

Nog nooit issues gehad met koper, nu glasvezel, opeens dit issue vandaag voor het eerst. 

 

 

Beste antwoord door RalfSchooneveld

Dag daarna deed de lijn het weer. 
Wellicht werkzaamheden die niet online niet gemeld zijn. 

Bekijk origineel

9 reacties

PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 5 maart 2025

Wat vervelend. 

Heb je het toestel zelf al uitgesloten?

Mijn moeder dacht ook ooit dat de telefoon was uitgevallen, maar het bleek het speakertje in de hoorn te zijn wat je tegen het oor houdt. Dat was defect geraakt.

Je hebt een individuele storing. Deze lopen uitsluitend via de telefonische helpdesk. Zonder mobiel zul je, net als in de vorige eeuw, even via de buren kunnen bellen. 

Of de mobiel van iemand die op bezoek is.

Maar éérst het modem eens herstarten. Dat doet vaak ook wonderen. 

 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Andere vaste telefoon doet het ook niet, de andere zegt zelfs ‘’lijn belegd’’. Wat dat ook mag betekenen. 
Modem herstarten doet ook niets. 

Ok, kijken morgen wel weer verder. 


PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 5 maart 2025

Heb je wel 2 vaste nummers? Zo niet dan klopt het wel wat phone poort 2 betreft. 


1 nummer, met een reserve vaste telefoon; aangezien ik geen bedrijf meer heb. 
Oftewel, de luidspreker is niet defect. 


Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Heb je al in het modem gekeken om te zien of het telefoonnummer daar wel aan staat met een telefoonnummer geregistreerd? Als je geen instellingen aan hebt gepast zou het via een browser via; 192.168.2.254 kunnen worden bezocht met de gegevens op je router. 


PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 5 maart 2025
RalfSchooneveld schreef:

1 nummer, met een reserve vaste telefoon; aangezien ik geen bedrijf meer heb. 
Oftewel, de luidspreker is niet defect. 

A dan klopt het dat de tweede phone poort het sowieso niet doet

B telefoon toestel dus uitgesloten 

C als herstart modem niet helpt dan is er derhalve maar één optie 😉 


Simpel huis modem, ik pas geen (nooit) instellingen aan. Ik wacht het tot morgen af en kijk da verder. Ik ga ervanuit dat het aan KPN ligt. 

Anders wordt het een ritje naar KPN winkel. 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23298 reacties
  • 7 maart 2025

HI ​@RalfSchooneveld, wat ontzettend naar dat telefonie bij jou niet werkt. 

Is het inmiddels gelukt om telefonisch contact op te nemen en dit op te lossen? Ik ben benieuwd wat er aan de hand was/is. 

 


  • Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Dag daarna deed de lijn het weer. 
Wellicht werkzaamheden die niet online niet gemeld zijn. 


Reageer