Beste KPN,
Februari 2018 is mijn mobiele telefoon gestolen, daarop had ik een KPN-abonnement. Ik heb toen een nieuwe mobiele telefoon gekocht bij de KPN met een nieuw KPN-abonnement. Het bleek niet mogelijk mijn oude KPN-abonnement van mijn gestolen telefoon op te zeggen. Dit abonnement liep door tot 12-04-2019.
Ik heb het telefoonnummer van mijn oude mobiele telefoon overgezet naar mijn nieuwe mobiele telefoon. Zodoende had ik nu twee telefoonabonnementen met hetzelfde mobiele nummer. Ik moest dus dubbel abonnementskosten betalen, terwijl ik maar één telefoon in gebruik had, want de andere was gestolen en geblokkeerd en heb ik nooit meer gebruikt.
Op de maandelijkse factuur staan echter twee verschillende telefoonnummers. Dat is onjuist, zowel het toestel dat februari 2018 gestolen werd, als het nieuwe toestel dat ik februari 2018 bij de KPN kocht hebben hetzelfde telefoonnummer. Het foutieve tweede telefoonnummer is het oorspronkelijke telefoonnummer van het nieuwe toestel dat ik meteen heb laten veranderen in mijn oude telefoonnummer.
(Overigens is het ook merkwaardig dat het telefoonverbruik op de facturen wordt opgegeven bij het gestolen toestel, dat niet meer in gebruik is; en niet bij het nieuwe toestel, dat ik in feite in gebruik heb.)
Bij de aanschaf van het nieuwe toestel heb ik in de KPN-winkel meteen laten weten dat ik het onacceptabel vond dat ik twee keer abonnementskosten moest betalen voor één telefoonnummer, maar de medewerker kon er niks aan doen. De budget-coach van mijn school heeft de KPN gebeld en die verwees naar de winkel. Toen ik opnieuw naar de winkel ging, zei de verkoper opnieuw dat de winkel niks kon doen en dat ik bij het hoofdkantoor moest zijn. Op 20 april 2018 heeft de budget-coach van mijn school opnieuw de KPN gebeld. De medewerker gaf toe dat de KPN-winkel een fout gemaakt had en dat ik niet twee abonnementen voor hetzelfde telefoonnummer hoefde te betalen. Ik zou mijn geld daarvoor terugkrijgen. Dat is echter niet gebeurd. Maandelijks haalde de KPN via de automatische incasso dubbele abonnementskosten van mijn bankrekening af.
Omdat het abonnement van mijn gestolen toestel afliep op 13 april 2019, heb ik op 4 maart 2019 een aangetekende brief gestuurd naar KPN Klantenservice, t.a.v. Opzeggen. In die brief heb ik heel duidelijk alle gegevens vermeld van het abonnement dat afgesloten moest worden: o.a. bestelnummer, ingangsdatum, einddatum (vet), SIM-kaartnummer en IMEI-nummer. Voor alle duidelijkheid heb ik ook nog een fotokopie meegestuurd van het het contract van het abonnement dat ik wilde opzeggen. Ook daar staan alle gegevens in.
Helaas werd het verkeerde abonnement afgesloten. Toen deed opeens mijn telefoon het niet meer! Heel erg lastig. Via een bericht op forum.kpn.com heeft moderator Paul het echter snel in orde gemaakt en is mijn telefoon meteen weer aangesloten. Daar ben ik moderator Paul nog steeds dankbaar voor.
Maar het andere probleem bestaat nog steeds, namelijk dat ik twee abonnementen heb voor hetzelfde telefoonnummer. Sinds eind februari 2018 betaal ik dus dubbel voor hetzelfde telefoonnummer. Niet alleen voor de telefoon die ik daadwerkelijk gebruik, maar ook voor de telefoon die gestolen is. Ik heb nu al ongeveer 290 euro teveel aan de KPN betaald.
Om de zaak recht te zetten zou ik in principe wel kunnen bellen met de KPN of kunnen chatten, maar deze zaak is zo ingewikkeld, dat ik bang ben dat het opnieuw mis gaat en dat ik straks weer afgesloten word.
Daarom heb ik de volgende vragen:
= Kunt u er voor zorgen dat mijn telefoon niet opnieuw afgesloten wordt?
= Kunt u er voor zorgen dat het abonnement van mijn gestolen telefoon met terugwerkende kracht per 13 april 2019 stopgezet wordt en dat het teveel betaald abonnementsgeld op mijn bankrekening teruggestort wordt?
= Kunt u er voor zorgen dat op de komende facturen bij mijn nieuwe telefoon het telefoonnummer vermeld wordt dat ik daadwerkelijk gebruik?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Beantwoord
Dubbel betalen voor abonnement
Beste antwoord door Matko
Ondertussen heeft een medewerkster van de afdeling KPN Mobiel Klantreacties de zaak opgepakt en vlot rechtgezet. Ik heb nu 1 abonnement in plaats van 2, met het juiste telefoonnummer. Ook heeft de KPN toegezegd mij het teveel betaald abonnementsgeld voor het dubbele abonnement terug te betalen. Daar ben ik blij mee, want daarmee voel ik mij volledig in het gelijk gesteld.
Jammer genoeg werd opnieuw mijn telefoon afgesloten. Na wat mailtjes heen en weer bleek dat mijn simkaart was 'verlopen'. Gisteren heeft een medewerker van de KPN-winkel een nieuwe simkaart geplaatst en sindsdien doet mijn telefoon het weer.
Ik ga er vanuit dat mijn facturen nu ook op orde zullen zijn. Daarmee zijn alle problemen opgelost.
Het was een lange tocht met veel hindernissen, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Bekijk origineelJammer genoeg werd opnieuw mijn telefoon afgesloten. Na wat mailtjes heen en weer bleek dat mijn simkaart was 'verlopen'. Gisteren heeft een medewerker van de KPN-winkel een nieuwe simkaart geplaatst en sindsdien doet mijn telefoon het weer.
Ik ga er vanuit dat mijn facturen nu ook op orde zullen zijn. Daarmee zijn alle problemen opgelost.
Het was een lange tocht met veel hindernissen, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.