Wij zijn al heel lang vaste klant bij KPN, zowel meerdere mobiele aansluitingen, als TV en Internet thuis enzovoort. Op zich erg tevreden over KPN, dus overstappen naar een andere provider hoeft niet zo nodig.
We hebben een vakantieverblijf in Oost Nederland. Daar is geen vaste internetaansluiting mogelijk. Daar gebruiken we al jaren een mobiel internet abonnement van KPN. Simkaartje zit in een 4G router. Het dataverbruik is niet onbeperkt, maar via data delen via onze andere abonnementen kunnen we daar heel redelijk mee uit de voeten. 4G router wordt vooral voor de laptops gebruikt en paar andere dingen die graag internettoegang willen.
Tot anderhalf jaar geleden werkte dit eigenlijk heel goed. De verbinding was stabiel en relatief snel. Maar al geruime tijd werkt het niet lekker meer. Hier is niets aan de setup veranderd. De 4G router staat op dezelfde plek, volgens de setup van de router is het 4G signaal voldoende sterk en we hebben zowat vrij zicht op twee zendmasten (ga er vanuit dat KPN daar ook in zit).
Wat werkt er niet lekker: de verbinding is traag geworden en er zijn te vaak “hick ups”, dus dat er 20-30 seconden niets gebeurt. Wel goed signaal, maar geen communicatie. Met enige regelmaat is het nodig de 4G router uit en aan te zetten en dan werkt het weer.
Naast KPN is er een andere provider die 4G voor thuis aanbiedt. Dat is voor een redelijke prijs ook als een soort prepaid sim only pakketje te koop, voor een week of een maand. Met -onbeperkt!!- internet. Ik heb zo’n “abonnementje” nu een paar keer geprobeerd voor hier en, eerlijk is eerlijk, dat werkt heel veel beter dan wat KPN op dit moment levert. Het is super stabiel en snel en het werkt zo goed dat je in de verleiding zou kunnen komen om over te stappen.
- Wie weet waarom mobiel internet hier (postcode 7478..) niet lekker werkt? Signaal is goed, snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding zijn echter zo wisselend dat het niet functioneel meer is. Is daar een oplossing voor?
- Zoekend bij KPN zie ik dat KPN ook "4G Internet voor Buitengebied kent". Het is mij echter niet duidelijk of dit nu wel of niet als los produkt afgenomen kan worden. Weet iemand dat? Kan ik dat als bestaande klant ook krijgen / kopen?
- Kent KPN ook een oplossing voor onbeperkt mobiel internet in een 4G router? Ik vind dat niet terug op de site van KPN.
Hoor graag, bedankt alvast.