Interessant deze vraag en dit antwoord. Inmiddels twee jaar verder, mijn Telfort abonnement is een KPN abonnement geworden. Deze “fout bij KPN” zoals Noordzee ruiterlijk toegeeft is niet hersteld, ik loop er nu tegenaan. Zeer onaangenaam te woord gestaan telefonisch door KPN mederwerkster, die in 20 minuten niet wilde begrijpen wat Noordzee in een paar minuten wel snapt. Ik heb dus de volgende klacht ingediend, sorry voor lange verhaal:
Mijn klacht gaat over misleidende sms berichten die mij aanzetten tot het onterecht aankopen van extra internetbundels. Daarnaast over het onprettige en inadequate gesprek dat ik telefonisch heb gevoerd met een medewerker vanmorgen tussen 8:33 en 9:00. Hierin heeft uw medewerker meermalen tegen mij gezegd dat ik niet goed luister, niet wil luisteren en niet wil begrijpen wat zij mij probeerde uit te leggen.
Ik heb bij u een abonnement met per maand 2 GB internetbundel. Ik ben gewend SMS berichten te krijgen als ik met vakantie ben, waarbij dan de melding is : “Beste klant je hebt nu xxx% verbruikt van je internettegoed. Bij 100% verlagen wij de internetsnelheid……..etc. Liever je maximale internetsnelheid behouden? Zet dan eenmalig een extra GB bundel van 1GB aan etc”.
Dit soort berichten heb ik tijdens mijn vakantie in juli ontvangen, waarop ik 4 x een extra bundel heb gekocht (16, 18, 20, 27 juli) van telkens €7,99. Prima.
Op 1 augustus, terug in NL, startte mijn nieuwe maand met weer 2 GB.
Op 12-8, nog steeds in NL waar ik vrijwel alles via WiFi doe, kreeg ik het volgende bericht: “Beste klant, je hebt nu 100% verbruikt van je internettegoed. Vanaf nu verlagen we je internetsnelheid….etc”. Dit verbaasde mij, maar ik heb toen onmiddelijk een extra 1 GB bundel gekocht.
Vanochtend (19-8) kreeg ik weer een bericht, dat ik 75% van mijn internettegoed had verbruikt.
Toen heb ik in MijnKPN gekeken en constateerde dat ik van mijn maandelijkse 2000 MB iets van 260MB had verbruikt, en dat MIJN INTERNETTEGOED dus meer dan voldeed. De mededeling “bij 100% verlagen we de internetsnelheid” bevreemdde me, waarop ik telefonisch contact heb gezocht. Uw medewerker legde mij uit dat dit bericht wordt verzonden ten aanzien van mijn vaste 2 GB abonnement, en van elke aangekochte bundel afzonderlijk. Dus als je een extra bundel koopt, en deze is bijna op, dan krijg je zo’n bericht ook al is je vaste bundel bij de eerste van de maand met 2 GB opnieuw ingegaan.
Ik heb aangegeven dat de term “je internettegoed” voor de klant betekent: al het internettegoed dat je bij KPN hebt aangeschaft. En niet alleen dat van de laatst aangeschafte bundel. Als dat zo was, dan had dat aangegeven moeten worden. Ook de dreiging dat de internetsnelheid verlaagd zou worden als de later aangeschafte bundel op zou gaan is onterecht en misleidend, aangezien er nog meer dan voldoende MB zijn van het vaste abonnement. Het is gewoon niet waar wat er staat.
Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic.