Skip to main content
Beantwoord

Ontevreden over sim only contractduur

• 6 maart 2025
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb een tablet besteld met simcard. Een medeweker vertelde dat ik dan mijn digitenne kon opzeggen en in de plaats hiervan tv kon kijken met de tablet op vakantieadres zonder wifi. Beide kostten eur 5 per maand.

Maar nu blijkt dat er bij dat abonnement maar 1 gb per maand zit en dat is maar een uurtje tv per maand. Daar heb ik niks aan en wil abonnement opzeggen. Maar nu zit ik 2 jaar vast aan abonnement en afkoop kost nota bene wel 200 euro.

Bij de klachtenprocedure kom ik niet verder.

Dit is gewoon geen stijl van kpn, ik ben er gewoon ingeluisd met verkeerde voorstelling van zaken en nu geven ze niet thuis.

Wat is hier aan te doen

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Rients Burgum en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat je hier op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. 

Marlon92 schreef:

Kan je geen data delen vanaf je mobiele abonnement naar het abonnement van de tablet? Want dat is normaal gesproken de bedoeling. 

Dit is wel een goede tip. Als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt met meer data, dan kun je MB's delen naar het abonnement met de tablet. 
Op die manier heb je flink meer data, en hopelijk kun je dan wat meer uren TV kijken. 🙂

Als extra tip, zet de beeldkwaliteit van de streaming apps die je gebruikt ook op laag. Dan kost het kijken minder data en gaan je MB's langer mee. 
Ook hebben veel streaming apps de optie om series of films te downloaden zodat je ze offline kunt kijken. Wellicht ook handig voor jou! 

Als de 14 dagen bedenktijd om zijn dan kan het contract inderdaad niet kosteloos geannuleerd worden, maar hopelijk kun je er met deze tips toch nog een hoop plezier uit het abonnement en de tablet halen. 

Bekijk origineel

7 reacties

• 3373 reacties
  • 6 maart 2025

Kan je geen data delen vanaf je mobiele abonnement naar het abonnement van de tablet? Want dat is normaal gesproken de bedoeling. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 6 maart 2025

Contract uitzitten of afkopen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 maart 2025

Ja Marlon. Daar ben ik nu ook achter gekomen maar nu zit ik kennelijk vast aan dat contract

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Hi ​@Rients Burgum en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat je hier op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. 

Marlon92 schreef:

Dit is wel een goede tip. Als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt met meer data, dan kun je MB's delen naar het abonnement met de tablet. 
Op die manier heb je flink meer data, en hopelijk kun je dan wat meer uren TV kijken. 🙂

Als extra tip, zet de beeldkwaliteit van de streaming apps die je gebruikt ook op laag. Dan kost het kijken minder data en gaan je MB's langer mee. 
Ook hebben veel streaming apps de optie om series of films te downloaden zodat je ze offline kunt kijken. Wellicht ook handig voor jou! 

Als de 14 dagen bedenktijd om zijn dan kan het contract inderdaad niet kosteloos geannuleerd worden, maar hopelijk kun je er met deze tips toch nog een hoop plezier uit het abonnement en de tablet halen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 maart 2025

Dank voor je reactie Sanne.

Dat is wel een goede tip maar hoe het precies gaat weet ik nog niet. Heb mobiel abonnement bij simpel. Werkt het dan ook ?

Maar blijft staan dat ik verkeerd geinformeerd ben. Met de juiste informatie had ik dit nooit gedaan.

Ik beraad me nog op verdere stappen want ik hou hier een nare bijsmaak aan over.

Ik wist ook niet van de termijn van 14 dagen want alle mail kwam in de spam 

Nu krijg ik iedere maand ook nog een mailtje met 5 euro kosten. Dat wekt helemaal deprimerend

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Rients Burgum 

Je hebt een mobiel abonnement bij Simpel, in dat geval werkt MB’s delen niet.
Het moet echt een KPN mobiel abonnement zijn met een data bundel of een unlimited abonnement.
MB’s delen is echt exclusief voor klanten van KPN met een KPN mobiele abonnement en een data abonnement voor hun tablet of iPad op hetzelfde woonadres.

Ik snap dat je een nare bijsmaak hebt overgehouden over het verkeerd inlichten door een KPN medewerker, en dat je het liefst van deze data abonnement af wilt.
Mocht je al over de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) heen zijn, dan zou je een officiële klacht kunnen indienen, een medewerker van de klachten afdeling van KPN zal dan jouw klacht in behandeling gaan nemen, en je daarna voorzien van een passende oplossing.

Klik hiervoor op de volgende link, en je komt direct uit bij het online klachtenformulier:
Klachtenformulier KPN

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36669 reacties
  • 15 maart 2025

​@Rients Burgum ,

Ik zou Digitenne aanhouden voor 5,00 per maand zodat je onbeperkt TV kunt blijven kijken. 

En dat data-abonnement is prima ook te gebruiken voor andere toepassingen op internet. Dan heb je op die manier TV en internet op jouw vakantieparadijsje. 

Reageer