Skip to main content
Beantwoord

Spoofing mijn nummer wordt misbruikt maar KPN doet niks

• 6 maart 2025
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

Pieter van der Meulen
Topper

Sinds ik ben overgestapt naar KPN wordt mijn nummer continue gebruikt door scammers uit India, die onschuldige mensen bellen en doen alsof ze vanuit mijn nummer worden gebeld. Waarna ik word gebeld door mensen die zeggen een telefoontje te hebben gemist vanaf mijn nummer, terwijl ik hen uiteraard nooit gebeld heb. Internationale providers nemen stappen tegen deze scammers omdat je dit niet bedrijfsmatig op grote schaal mag doen. KPN doet hier echter niks tegen. Hiervoor had ik er nooit last van, dus KPN zal mijn gegevens hebben gelekt of verkocht. Het ergste is dat ze via telefoon en mail aangeven hier niks tegen (te kunnen) doen. Ze raden aan een ander nummer te nemen. Waarom neemt KPN geen juridische stappen? "Spoofing is against the law when used for harassment or fraudulent activity, as stipulated in the Truth of Caller ID Act of 2009."

Extreem slechte service en bescherming van hun klanten. Eigenlijk zeggen ze "zoek het maar uit".

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat ontzettend vervelend dat scammers jouw nummer gebruiken ​@Pieter van der Meulen ðŸ˜•

Hoe graag wij ook willen, spoofing is niet iets waar een makkelijke oplossing voor is vanuit de telecom providers.

Wél is het mogelijk om er een melding van te maken en dat wil ik je ook echt wel aanraden. Op de website van de ACM wordt hier het volgende over aangegeven: 
Ook uw eigen nummer kan gespooft worden. Vermoedt u dit? Laat dit dan zo snel mogelijk aan uw contacten weten. En meldt het bij de Fraudehelpdesk en de politie.

Bekijk origineel

1 reactie

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14769 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025

Wat ontzettend vervelend dat scammers jouw nummer gebruiken ​@Pieter van der Meulen ðŸ˜•

Hoe graag wij ook willen, spoofing is niet iets waar een makkelijke oplossing voor is vanuit de telecom providers.

Wél is het mogelijk om er een melding van te maken en dat wil ik je ook echt wel aanraden. Op de website van de ACM wordt hier het volgende over aangegeven: 
Ook uw eigen nummer kan gespooft worden. Vermoedt u dit? Laat dit dan zo snel mogelijk aan uw contacten weten. En meldt het bij de Fraudehelpdesk en de politie.

Reageer