Skip to main content
Vraag

Ik kan niet bellen of gebeld worden, 5G werkt wel

• 10 maart 2025
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties

Kan niet bellen / gebeld worden, 5G werkt wel voor data (en dus idd ook voor spraakoproepen via Whatsapp etc maar wtf). Heb al nieuwe SIM gekregen bij KPN winkel, maar die deed het een dag of twee, nu zelfde probleem.  

bij SIM settings staat 'versie van providerinstellingen': 

kpn_nl-62000000012.102024-08-29. 

Klopt dat nog wel? 

​​​

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28053 reacties
  • 12 maart 2025

Hoi ​@V1N . Welkom bij de KPN Community.

Als je verbinding het dan wel en dan weer niet doet is dat een sterke indicatie dat er iets niet deugt met je telefoon of het ontvangst waar je bent. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

dat is het niet, er is prima 5G netwerk, ik oan alleen niet bellen/ gebeld worden. 

ook kan ik bepaalde instellingen voor mijn ophalen, SIM Swapping misschien? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Aanvullende info:
Vorige week meldde Eva van de telefonische klantenservice mij dat de laatste twee getallen van het IMEI waarin miijn eSIM zat, afwijkten van wat zij als IMEI kon zien in het systeem). Heb diezelfde middag een nieuwe SIM gekregen bij de KPN winkel hier in Den Haag, daar kon ik twee dagen mee bellen en toen stopte dat weer.  5G en internetservices werken prima (ja dus ook WhatsApp-oproepen zjn mogelijk etc.  maar mijn nummer geeft 'niet bereikbaar’ als men mij belt, en wanneer ik zel bel hoor ik niets, ook geen kiestoon. Daarna wordt het gesprek niet beantwoord of geweigerd’. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Overigens, beste Erwin, zou ik liever hebben dat een KPN-professional het niet negeert wanneer ik letterlijk vraag of die versie van KPN-provider-instellingen wel klopt. Dus dat even checket en dan meldt of dat klopt of niet. En niet dingen suggereert of ergens van uitgaat. Nergens heb ik gezegd dat mijn verbinding hap[ert, toch schrijf je je antwoord in een 'het zal dat wel gewoon zijn’-stijl . 

Als ervaren helpdesker weet ik dat je het probleem vcan ene klant eerst in kaart moet brengen, feiten verzamelen middels doorvragen, zodat je vaak voorkomende klachten en problemen kan uitsluiten. In plaat van zo snel mogelijk een vermeende conclusie te trekken, want dat kun je dus niet.
Is er iemand die wel verstand heeft van zaken, zowel technisch als klantgeriicht? En die niet een klant zo snel mogelijk probeert tebeantwoorden, maar gewoon niet stopt voor er geverifieerd is dat ik weer kan bellen? 
Dank u. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28053 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@V1N . 

Spijtig dat je je niet gehoord voelt.  Ik heb eigenlijk niet meer gedaan dan een vermoeden uit te spreken.  Ik weet natuurlijk niks zeker. 

Dit is een plek waar klanten elkaar helpen. Ik ben moderator. Mijn hoofdtaak is om gesprekken in goede banen te leiden.  Ik begrijp uit je laatste reactie dat je een volledige analyse verwacht. Ik wil best met je meedenken maar verwacht hier geen één op één analyse. Daar is de helpdesk voor. 

Je kunt daar heel eenvoudig een terugbel afspraak voor inplannen: Contact en klantenservice | KPN

Met betrekking tot je vraag over de SIM instellingen.  Dat is - om eerlijk te zijn- met de huidige technologie geen issue meer. Als je zelf geen instellingen hebt veranderd hoort een KPN SIM feilloos met praktisch iedere telefoon te werken zonder dat je daar iets voor hoeft in te stellen. En anders is het simpelweg een reset van het toestel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025

Bedankt Erwin, mijn excuses voor mijn eerdere toon. Pure machteloosheid van mijn kant, nieuwe SIM, maar foon kan doorschakelinstellingen niet ‘ophalen’, derhalve ook niet wijzigen. Ik zal me tot de heldpesk wenden. Bedankt voor je reply! 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 302 reacties
  • 17 maart 2025

Reageer