Skip to main content
Beantwoord

WiFi met Samsung Galaxy A52 draait door

• 12 maart 2025
  • 7 reacties
  • 62 keer bekeken

Vanessa1969
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik zie soortgelijke vragen al hier staan, maar het probleem met mijn Wifi zie ik nergens. 

Sinds gisteren word ik zwaar debiel van m'n Wifi! Mijn verbinding schakelt onafgebroken over van Wifi, 4G, 5G, geen netwerk, wifi, 5G, 4G 🔃🔄 ARGH! En ik heb maar 1 streepje dus ZEER SLECHT Wifi en hij blijft CONSTANT naar een Wifi netwerk zoeken. 

Maar ... Volgens de wifimanager werkt alles prima! 😳 De melding "geen wifi probleem" wordt weergegeven om vervolgens de melding "u bent NIET VERBONDEN met het internet! 

Op de lijst van verbonden apparaten staat geen enkel herkenbaar apparaat, dus niet m'n tv, etc. ⁉️

Mijn IP adres is ineens niet beveiligd terwijl in de instellingen staat dat alles beveiligd is. 

Ik zie het percentage van m'n batterij gewoon per seconde zakken‼️ Terwijl ik dit typ, ben ik van 58% naar 47%, omdat wifi constant zoekt naar verbinding. 

Voor zover ik weet, is er niets geüpdatet (dus modem, KPN box, etc. = GEEN PROBLEMEN). Het enige "nieuwe" is de melding (eergisteren) dat ik nu "Intelligente Wifi" heb⁉️ 😂 Ik heb die optie even bekeken, maar daarvoor moet de locatie aan blijven en dat wil ik niet!

Weet iemand raad? 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi Vanessa, ik ben blij om te lezen dat de oorzaak gevonden is. De onbekende apparaten dus verwijderen. 

Nog een tip voor de keuken waar het nu niet goed werkt, draai onze WiFi tool als je in de buurt van de keuken bent maar nog net wel verbonden bent met de WiFi. 

Chareen ga ik namens jou zeker bedanken! 

Bekijk origineel

7 reacties

• 363 reacties
  • 12 maart 2025

Heb je jouw mobiel al herstart? Bij rare problemen wil dat nog weleens werken.

Vanessa1969
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 12 maart 2025

Hoi Edu, 

Dank voor je reactie. Yep! Ik had m'n mobiel al herstart, maar daarna leek het zelfs nog erger 😳.

Ik heb nu zoveel geprobeerd, dat ik inmiddels gewoon echt niets meer kan verzinnen! 

Mijn dochter is hier en zij heeft ook een slechte, wegvallende verbinding. Zij heeft een iPhone dus het heeft niets met het soort mobiel te maken. 

Naast m'n wifi symbool zie ik ook constant de upload- en downloadpijltjes dus hij is 24/7 aan het zoeken naar netwerken. 🔎 M'n mobiel ligt nu voor de 2e keer vandaag op te laden 🤷🏻‍♀️

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23356 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Vanessa1969, wat ontzetten irritant dat je verbinding wegvalt. 

Mag ik weten of je dit op andere apparaten ook ervaart? Tablet of laptop? 

Wat mij ook opvalt is dat je telefoon niet alleen van WiFi naar mobiele data schakelt maar ook van 5G tot 4G tot helemaal geen verbinding. Werkt je internet op je toestel met WiFi uit en ook buitenshuis goed? Probeer ook om de verbinding te verwijderen en opnieuw te verbinden op je telefoon. Ga naar de WiFi instellingen, selecteer je verbinding en selecteer dan Vergeten of verwijderen. 

Ik hoor graag van je. 

Vanessa1969
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 14 maart 2025

Hoi Alex, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb echt ALLES geprobeerd om het in orde te krijgen,en alles wat ook op de Wifi draait, werkt prima (tv, laptop, etc.)

Terwijl de virtuele KPN monteur (in jullie app) bezig is met het "herstellen" van m'n Wifi en ik de melding krijg dat m'n Wifi helemaal naar behoren werkt, staat daaronder "u bent niet verbonden met het internet! 😳.

Netwerk vergeten heb ik natuurlijk ook gedaan en het maffe is, and ik mijn netwerk weer wil toevoegen met het 100% correcte wachtwoord, krijg ik de melding" wachtwoord onjuist! 😳

Het is (was) te maf voor woorden. Ik ben 's avonds teruggebeld door jouw FANTASTISCHE collega Chareen en alles wat zij voorstelde, had ik al gedaan. Het doormeten van m'n netwerk door haar, gaf ook aan dat m'n Wifi geweldig werkt. We zaten dus samen te "WTF is hier aan de handten!?".

Enfin, Chareen heeft ervoor gezorgd dat er een monteur langskomt, omdat ik ook geen  "door ratten, muizen, aliens, monsters of hamsters doorgeknaagde kabels" heb (want anders zou alle Wifi eruitliggen 😬). 

Het ligt ook niet aan mijn mobiel want, zoals al geschreven, mijn dochter zat naast me en had hetzelfde probleem op haar iPhone 🤷🏻‍♀️ 

​Ik heb 10 gig gekregen zodat ik m'n mobiele gegevens kan gebruiken en het is nu afwachten 👍🏽. 

Groetjes

Vanessa 

​​​​

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23356 reacties
  • 17 maart 2025

Dit klinkt inderdaad best vreemd dat alles verder werkt behalve 1 iPhone en 1 Samsung. Ik ben benieuwd wat de monteur vindt en of het op zijn mobiel ook niet werkt. 

Hou me op de hoogte hier. 

Vanessa1969
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi Alex, 

Dank je wel voor je reactie en excuus voor mijn late reactie! En voor onderstaande  "halve bijbel". Ik ben schrijfster en kan nu eenmaal niet kort en bondig reageren. 🫣

Update:

Wat ook heel raar was, was dat mijn mobiel / mijn wifi ineens aangesloten was op 8 (!) apparaten waarvan ik er geen 1 herkende. 😳 Normaliter zijn het er 3: mijn tv, mijn laptop en mijn printer en die waren ook duidelijk herkenbaar in mijn 'oude' overzicht. Nu had ik ineens TODO 1 en TODO 4, iets van wifinextpresso8737, carltonm1, popeye en weet ik veel wat voor vreemde apparaten. Ook de wifinetwerken in de buurt kwamen me totaal niet bekend voor. En van mijn netwerk (Vanessa) gaf mijn mobiel en de iPhone van mijn dochter dus ineens aan dat het wachtwoord niet klopte. 🤔

Enfin, ik ben ook een redelijke IT Nerd 🤓 en niet bang om dingen te proberen. Dus ik klikte bij apparaten op uitschakelen om te kijken of iets in huis beïnvloed werd. De bekende apparaten bleven het doen tot ik  TODO4 uitschakelde. Dat bleek mijn (PERFECT WERKENDE, alle lichtjes op groen knipperende) modem te zijn dat ineens uitging. Samen met natuurlijk m'n tv, laptop, printer = allemaal geen verbinding! Modem = geen lichtjes. 

Ik dacht "okayyyyy"  🤨 M'n mobiel ging over op mobiele gegevens (altijd handig!) en ik DEED NIETS! En 1 minuut later kwam ineens het KPN logo op m'n tv scherm, startte alles op en ... sprong m'n wifi op VOL BEREIK zonder irritant heen en weer te schakelen naar 4G, 5G, uit, wifi, etc. En sindsdien doet alles het weer! 😅

Ik heb de monteur (die morgen zou komen) afgezegd en ik ben vandaag, volgens afspraak, gebeld door - ik neem aan - Chareen, maar helaas heb ik haar telefoontjes gemist 😳. 

Conclusie: mijn wifi is weer sereen, behalve dat hij in de keuken (6 meter verderop) al geen bereik heeft. Had ie nooit, daarom heb ik een 15-jaar oude extender, die nu nog trager reageert 🥺. 

Mijn dochter komt donderdag weer en dan moet blijken of m'n wifi 't op haar 🥚phone ook gewoon weer doet, maar ik verwacht van wel!

Ik neem aan dat jij erachter kunt komen hoe jij je collega Chareen kunt bereiken? Zou je haar aub ENORM WILLEN BEDANKEN voor haar service 💐 en jij natuurlijk ook bedankt voor het reageren! 

Groetjes 

Vanessa 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23356 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

Hi Vanessa, ik ben blij om te lezen dat de oorzaak gevonden is. De onbekende apparaten dus verwijderen. 

Nog een tip voor de keuken waar het nu niet goed werkt, draai onze WiFi tool als je in de buurt van de keuken bent maar nog net wel verbonden bent met de WiFi. 

Chareen ga ik namens jou zeker bedanken! 

Reageer