Skip to main content
Beantwoord

Doorschakelen en reis buiten de EU. Hoe pak ik dit het beste aan?

• 10 april 2025
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik ben een kleine ondernemer in de volgende situatie:

• Ik ga op vakantie naar Turkije (buiten EU dus)
  • Mijn NL mobiele nummer (KPN abo) staat doorgeschakeld naar een telefoniste (vast NL 088 nummer).
  • Ik moet kunnen inloggen op bepaalde diensten, waarbij 2FA staat ingesteld naar dit telefoonnummer, dus telefoon moet werken in Turkije.
  • Ik moet in Turkije kunnen terugbellen naar NL (naar mobiel+vast). Maar dit kan eventueel met een sim kaartje van een andere provider (ja sorry, 1 EUR/min is echt te duur)

Hoe pak ik dit het beste aan?

Ik heb begrepen dat:

Bekent dit nou echt dat met KPN er geen mogelijkheid is om voor minder dan EUR 1,50/minuut doorgeschakeld te kunnen worden als ik in Turkije ben?

Beste antwoord door PeterG

Met de nieuwste SuperUnlimited+ (plus) abonnementen is er ook roaming in Turkije. Tot 25 GB per maand. Echter geen bellen. 

Dan kun je volgens mij nog steeds het beste Vodafone hebben. Die bieden dat wel. Dus ga je regelmatig naar Turkije.…

Oudere abonnementen Data bundels Turkije. 

Als je in Turkije gebeld wordt kost het jouw 0,50 per minuut

Echter als jij in Turkije bent, en klanten bellen je 06, gaat de lijn eerst daar naartoe. Als je echter niet opneemt maar je opneem service. Dan kost het jouw inderdaad 1,50 per minuut als een klant je belt. En je niet opneemt. 

Als het gesprek vanuit die service weer wordt doorgeschakeld naar jouw komt er weer 0,50 p/m bij= 2,00 p/m.

Bron: http://kpn.com/buitenland

Vodafone is de enige die bellen Turkije ook binnen de bundel kan aanbieden. Zij hebben daar ook netwerk. 

Bekijk origineel

2 reacties

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • Antwoord
  • 10 april 2025

Met de nieuwste SuperUnlimited+ (plus) abonnementen is er ook roaming in Turkije. Tot 25 GB per maand. Echter geen bellen. 

Dan kun je volgens mij nog steeds het beste Vodafone hebben. Die bieden dat wel. Dus ga je regelmatig naar Turkije.…

Oudere abonnementen Data bundels Turkije. 

Als je in Turkije gebeld wordt kost het jouw 0,50 per minuut

Echter als jij in Turkije bent, en klanten bellen je 06, gaat de lijn eerst daar naartoe. Als je echter niet opneemt maar je opneem service. Dan kost het jouw inderdaad 1,50 per minuut als een klant je belt. En je niet opneemt. 

Als het gesprek vanuit die service weer wordt doorgeschakeld naar jouw komt er weer 0,50 p/m bij= 2,00 p/m.

Bron: http://kpn.com/buitenland

Vodafone is de enige die bellen Turkije ook binnen de bundel kan aanbieden. Zij hebben daar ook netwerk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 april 2025

Bedankt ​@PeterG!

Reageer