Skip to main content
Vraag

iMessage werkt niet, kan ik mijn E-sim vervangen?

  • 22 september 2023
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Hoi,

 

Sinds vorige week maandag heb ik een nieuw nummer. Maar iMessage etc werkt niet. Hier blijf ik mijn oude telefoonnummer zien. Ik heb contact gehad met KPN, alles staat goed, met Apple, alles staat goed. De enige mogelijkheid zou nog zijn om de eSim te verwijderen en opnieuw toe te voegen met het nieuwe nummer. Hiervoor heb ik wel een QR-code nodig om de nieuwe toe te voegen. Waar vind ik deze?

En moet ik dan eerst de oude verwijderen, dan de nieuwe toevoegen? Of nieuwe toevoegen, oude daarna verwijderen?

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

PeterG
Superuser
  • 61160 reacties
  • 22 september 2023

Het lijkt me logisch dat de Esim natuurlijk ook het nieuwe nummer moet hebben.  Maar... je kan een Esim met nieuw nummer alleen activeren als je eerst de fysieke simkaart met dat nummer hebt. Anders kun je de sms met activeringscode niet ontvangen.


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6961 reacties
  • 27 september 2023

@Rinskeeh123 Is het nog gelukt om iMessage werkend te krijgen? Je zou anders ook kunnen overwegen om dan eerst weer een fysieke simkaart aan te vragen en om hem dan weer om te zetten naar een e-sim.