Skip to main content
Vraag

Waarom werkt 'wifinetwerk beheren' in de MijnKPN app niet?

• 26 maart 2025
  • 21 reacties
  • 112 keer bekeken

Barof
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Sinds de update van mijn modem (Experia Box v12) kan ik via MijnKPN mijn wifi niet beheren. Als ik in de app klik op ‘wifinetwerk beheren’ word ik doorgestuurd naar de apple app store om de app KPN thuis te installeren. Als ik deze installeer krijg ik de melding: we halen de gegevens van je wifiverbinding op. En daarna krijg ik de melding: geen experiabox gevonden. Ik heb voor mijn Super Wifi 2 punten (SWC.C.24.07.04)  en de experiabox (V12.C.24.05.08) volgens mij de meest actuele software. Ik kan wel naar wifi instellingen via de webinterface maar ik doe het liever via de app. Waarom staat de KPN thuis app nog uberhaupt in de app store als deze niet meer werkt en uitgefaseerd wordt? En maar reclame maken dat je vanaf nu voor wifibeheer gebruik kunt maken van de MijnKPN app.  Ik heb de laatste iOS versie (18.3.2.) en de laatste versie van de Mijn KPN app (6.33.0). Waarom werkt de app niet?

21 reacties

• Helper
  • 152 reacties
  • 27 maart 2025

hier werkt op een pixel 6a wifinetwerk beheren ook niet,  ik zou niet zijn ingelogd op mijn eigen thuisnetwerk of gastnetwerk?

Verder zie ik gewoon mijn woon adres en verbonden apparaten, verder kan ik die trouwens ook zie als ik totaal ergens anders ben en dus op een totaal ander wifinetwerk zit?

Hier over heb ik vandaag 27/3 contact gehad met de helpdesk ( ik had toevallig een terug bel verzoek staan), maar er werd een melding gemaakt voor back office en kon wel lange tijd duren voordat probleem verholpen zou worden.

Verder had ik mijn post schijnbaar in verkeerde forum geplaats, bericht is dus wel gelezen, maar antwoord / reactie,  helaas niet gekregen

Hier hetzelfde probleem.
Gisteren is mijn Experia box v10 vervangen door een box v12. Sindsdien werkt ook bij mij Wifinetwerk Beheren in MijnKPN niet meer. Ik krijg steeds de melding “Er ging iets mis”.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8386 reacties
  • 28 maart 2025

Heb ik ook een paar keer gehad, gewoon op een ander tijdstip nog eens proberen of via een pc inloggen. 

@ivo46  en ​@MaartenDoetOokMee  en ​@Barof 

• Helper
  • 152 reacties
  • 28 maart 2025

@JanD 

Dat klopt en ik kan ook een link aan maken in mijn mobiel, maar de app werkt dus niet.

Sterker nog als ik bij mijn schoon ouders in Nijmegen op bezoek ben dan kan ik mijn wifi uitlezen.

Welke apparaten ik heb enz en dat is dus niet de bedoeling

Ik heb een nieuw abonnement en ergens is denk ik het oude blijven hangen.

Leuk dat KPN iets vernieuwd maar om dan gelijk de app thuis niet meer werkzaam te hebben? Terwijl die in feite het zelfde doet m.b.t. de wifi instellingen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36669 reacties
  • 28 maart 2025
Barof schreef:

Ik heb de laatste iOS versie (18.3.2.) en de laatste versie van de Mijn KPN app (6.33.0). Waarom werkt de app niet?

Heb je de update naar 6.33.1 al uitgevoerd? 

• Helper
  • 152 reacties
  • 28 maart 2025

@Noordzee 

Ik heb een pixel 6a en werkt met android 15, en de app is versie 6.33.1

En hier werkt de app dus niet,  althans het beheren van Wifi netwerk werkt niet

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 28 maart 2025

Hi ​@ivo46 ​@MaartenDoetOokMee en ​@Barof! Als je modem nog niet lang geleden de update heeft gehad dan kan het zijn dat je in deze loop belanden. Dit zou na een poos (geef het een week) weer voorbij moeten zijn en dan kun je dit via de MijnKPN app regelen. 

Excuses voor het ongemak, hopelijk lukt het zo wel!

Barof
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025
Noordzee schreef:
Barof schreef:

Ik heb de laatste iOS versie (18.3.2.) en de laatste versie van de Mijn KPN app (6.33.0). Waarom werkt de app niet?

Heb je de update naar 6.33.1 al uitgevoerd? 

Ik heb nu ook de laatste versie van de KPN app (gisteren of eergisteren). Dit heeft geen verbetering.

Sanne van KPN schreef:

Hi ​@ivo46 ​@MaartenDoetOokMee en ​@Barof! Als je modem nog niet lang geleden de update heeft gehad dan kan het zijn dat je in deze loop belanden. Dit zou na een poos (geef het een week) weer voorbij moeten zijn en dan kun je dit via de MijnKPN app regelen. 

Excuses voor het ongemak, hopelijk lukt het zo wel!

Modem update is al langer dan een week.

• Helper
  • 152 reacties
  • 28 maart 2025

Hier ook modem langer dan één week in gebruik

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Check, zo lang zou het beslist niet moeten duren. Ik vraag dit na en laat het hier weten als er duidelijkheid is!

• Helper
  • 152 reacties
  • 30 maart 2025

@Sanne van KPN 

Ik zelf blijft van mening dat administratieve het nieuwe abonnement van begin maart niet goed verwerkt zit in het systeem hier .

Bij wifi controle krijg ik iets te zien over optie retour zending en 2e optie over nieuwe abonnement.

Maar ik heb nu helaas daar geen screenshot van

Ik heb het vandaag ook nog geprobeerd bij de iPhone van mijn vrouw, die had de app niet op de telefoon, maar daar krijg ik precies het zelfde probleem 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28416 reacties
  • 31 maart 2025

Even een verduidelijkingsvraag, ​@ivo46, en ook voor jou ​@MaartenDoetOokMee. Hebben jullie ook, zoals Barof aangeeft, dat de MijnKPN app jullie actief doorverwijst naar de Thuis app, en vice versa? Of is het echt allen die foutmelding?

Want dat zijn twee verschillende problemen.  

• Helper
  • 152 reacties
  • 31 maart 2025

@Erik van KPN 

Ik krijg momenteel als ik binnen de mijnkpnapp  wifinetwerk beheren klik dan gaat ie naar KPN Thuis 

Aan het laden wij halen je gegevens op en dan krijg ik de melding download MijnKpn, maar die ik dus al en werk ik ook alleen mee

• Helper
  • 152 reacties
  • 31 maart 2025

En als ik klik installatiehulp krijg ik het het volgende te zien:

• Helper
  • 152 reacties
  • 31 maart 2025

En dat is dus in MijnKpnapp

@Erik van KPN 

Ik heb alleen de MijnKPN app. De Thuis App gebruikt ik niet en staat ook niet op mijn telefoon/tablet.

Overigens is mijn probleem opgelost. Zoals ​@Sanne van KPN al aangaf, ​een paar dagen nadat mijn Experia box v10 was gewisseld voor een box v12, werkte het weer en kon ik mijn thuisnetwerk bekijken in de MijnKPN app.

• Helper
  • 152 reacties
  • 31 maart 2025

@Erik van KPN 

Dat is allemaal mooi en aardig, maar ik had de thuis app ook niet meer maar als ik alleen MijnKPNapp erop heb staan dan wilt de MijnKPNapp dat ik de thuisapp installeer??

en op 3 maart is mijn abonnement verlengd en zelfde periode van V10 naar V12 en sinds dien werkt wifibeheren niet meer in de MijnKPNapp

• Helper
  • 152 reacties
  • 31 maart 2025

Zojuist MijnKPNapp en thuisapp alles verwijderd ook cache geleegd, opnieuw opgestart.

MjnKPN app geïnstalleerd , daar weer ingelogd, ga ik naar wifinetwerk beheren dan krijg ik volgende scherm te zien:

Barof
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 maart 2025
ivo46 schreef:

Zojuist MijnKPNapp en thuisapp alles verwijderd ook cache geleegd, opnieuw opgestart.

MjnKPN app geïnstalleerd , daar weer ingelogd, ga ik naar wifinetwerk beheren dan krijg ik volgende scherm te zien:

Dit is precies het probleem. Je wordt heen en weer gestuurd in de app. In mijnKPN word je doorgestuurd naar KPN thuis app of naar de app of google store om de KPN thuis app te downloaden. Mijn modem is bijna 3 weken geleden ge-update. Voorheen werkte de KPN thuis app prima. Nu zijn beide apps voor mij ( wat betreft het beheren van wifi netwerk, en eventueel aansluiten wifi versterkers) waardeloos geworden.

Ik heb hetzelfde probleem.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28416 reacties
  • 1 april 2025

Dank, ​@ivo46. Bij de gevallen waarbij je echt in een cirkeltje heen en weer gestuurd wordt van de ene app naar de andere staat er achter de schermen een vlaggetje niet goed waardoor het systeem niet goed weet waar je zou moeten zijn. Dit is ook iets dat aan onze kant gefixt moet worden. We hebben jouw gegevens doorgezet. 

@Barof, wil jij je forumprofiel invullen? Dan kunnen we dit ook voor jou doen. 

En ​@Marcointhehouse, welkom! Als jij ook heen en weer gestuurd wordt tussen beide apps, vul ook je forumprofiel in.

Als je wat anders ervaart, dan is het over het algemeen een kwestie van een paar dagen afwachten. 

Reageer