Ik hoorde dat er sinds afgelopen maand een mogelijkheid is ontstaan om interactieve tv met internet te combineren en dan bij het internet een /28 subnet te krijgen met 16 ip adressen. Het was voorheen alleen mogelijk om een /28 subnet te krijgen met een zakelijk pakket maar dan kon daar geen interactieve tv bij. Met de nieuwe ontwikkelingen van hussel hoorde ik dus dat het mogelijk is om zo'n /28 subnet te activeren met behulp van een FRITZ!Box. Sterker nog, ik hoorde dat iedereen al een ipv4 /28 subnet toegewezen heeft gekregen, omdat er toch steeds meer vrij komen omdat KPN lamgzaam op ipv6 overstapt. Mijn vraag is dus of het klopt dat ik met KPN hussel en een FRTIZ!Box een /28 subnet met 16 ip adressen kan benutten. Ook vraag ik mij af hoe dat dan precies zit, ik heb een ubiquity router en access point, zou ik het zo kunnen instellen dat ik de FRITZ!Box alleen gebruik voor de interactieve tv en de rest allemaal via de ubiquity router laat gaan? Ik hoorde ook dat het mogelijk was om de interactieve tv langs de ubiquity router te laten gaan. Klopt dit? En hoe zou dat precies gaan?
Beantwoord
16 ip adressen /28 subnet met hussel en FRITZ!Box
Beste antwoord door wjb
Jelmer_Sikma schreef:
Dat zou zeker kunnen, maar XS4ALL bied ook een subnet aan particuliere klanten aan en dit is juist voor mensen zoals ik wel handig. Ik weet wel dat de beweging naar ipv6 langzaamaan bezig is, of er meer ipv4 adressen vrijkomen weet ik ook niet.
Er komen sowieso geen IPv4 adressen vrij want vrijwel elke zichzelf respecterende provider implementeert dual-stack.
Bij XS4ALL kan je voor €9,50 per maand inderdaad een /29 subnet contracteren.

KPN biedt dit niet aan.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.