Ik ben naar aanleiding van advies op tweakers.net op zoek naar meer info over de kpn access point (https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/)
dit is het advies dat ik gekregen heb ivm mijn zoektocht naar een accesspoint:
“Neem sowieso een dual-band apparaat, wat anno nu betekent: zorg dat "WiFi-ac" of "WiFi-5" op de doos staat. Verder zou ik minimaal (maar eigenlijk ook maximaal) 2x2 MIMO aanraden, niet voor de hoger snelheden, wel voor de betere ontvangstgevoeligheid en stabiliteit. Die herken je als "866Mbps", of als de marketeers weer eens creatief zijn met optellen van getallen van 2.4GHz en 5GHz (wat in praktijk niet mogelijk is ::o ) heb je het over "1200Mbps" danwel "1300Mbps".
Zoek dus een simpele "AC1200" AP en je zit in beginsel goed. Ten zeerste aan te raden is DFS support, daarmee kun je alle 4 de 80MHz kanalen in 5GHz gebruiken, ipv alleen de eerste. DFS support wordt zelden geadverteerd (want gemiddelde koper heeft er nog nooit van gehoord), maar is wel een pre. In de regel vind je het bij provider-apparatuur (KPN en Ziggo hebben het op alle recente WiFi-devices standaard),"
Voldoet die KPN Access Point aan bovengenoemde?
ik kon het niet vinden op de productpagina.