Al lange tijd (meer dan een jaar) valt bij ons ca 5 keer per dag de wifi-verbinding weg. Steeds gedurende enkele minuten, vaak rond 11.30 en rond 14.00. Het is nooit lang, en de melding op de aangesloten toestellen (bijv smartphone) is dan ‘verbonden zonder internet’. Ook komt het geregeld voor dat er vervolgens gedurende een half uur of een uur sprake is van een instabiele verbinding, waarbij streaming bijv hapert.
Wij hebben alles geprobeerd. Wifi manager diverse keren gebruikt (met als resultaat ‘uw wifi problemen zijn opgelost’...), router gereset, stroom eraf, etc etc. Ook handmatig een ander (minder ’druk’) wifi-kanaal ingesteld. Niets helpt. KPN heeft destijds twee access points (Experia Wifi) bij ons geïnstalleerd, omdat het bereik toen het probleem was. Dat is nu niet het probleem, bereik is overal in huis goed.
We hebben de indruk, gezien het patroon en de steeds kortdurende uitval, dat de oorzaak misschien wel ‘ buiten’ ligt. Uiteraard hebben we gecontroleerd of KPN werkzaamheden bij ons in de buurt uitvoerde, dat is steeds niet het geval. Maar het kan best zijn dat iets hapert in de adsl-verbinding vanuit het ‘wijkstation’ naar ons adres.
Het kan ook zijn dat de router niet goed meer werkt. We hebben de Experia V10a nu een jaar of 3/4, dus op zichzelf zou die nog mee moeten kunnen.
Het is natuurlijk geen halszaak, maar zeker bij het vele thuiswerken het afgelopen jaar wel een irritante onderbreking van video-calls.
Komt dit vaker voor (ik lees veel gelijksoortige klachten op het forum), en wat kan KPN nog doen om dit te verhelpen?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid