Ik word er een beetje moe van om op de KPN site als leek behandeld te worden. Daarom stel ik mijn vraag maar hier.
Ik heb momenteel ziggo Giganet waarvan mijn modem in Bridge modus draait.
Daarachter zit mijn TP-Link TL-ER8411 gateway als secure firewall met daarop diverse routeringen en VLANS geconfigureerd waarvan er diverse via VPN over ook over internet gerouteerd worden.
Nu heb ik de glasvezelbrief ontvangen van KPN en bij onderzoek blijkt dat bij de modem/routers van KPN Bridgemodus niet beschikbaar is.
Mijn huidige router doet load-balancing tussen Ziggo en Vodafone 5G om de beschikbaarheid van mijn internet zo hoog mogelijk te hebben. (ja ik heb ook noodbatterijen)
Nu heeft mijn TP-Link 1 SFP poort om voorbereid te zijn op glasvezel. Echter kan ik nergens verhalen vinden of deze router wel met het KPN netwerk gaat werken.
Graag zou ik weten of ik mijn TL-ER8411 gewoon rechtstreeks kan koppelen (als bridge modus niet beschikbaar is) en wat dan de beperkingen zijn.
Ik vermoed dat er meer mensen zijn die dit soort vragen hebben en zou graag ook een link naar de site van KPN waar niet alleen vraagscriptjes staan voor mijn oma maar ook duidelijke info staat voor mensen die er iets meer van snappen dan mijn 94 jarige oma.
Ik heb nog niet bepaald of ik KPN als provider ga nemen en wanneer niet mogelijk bij KPN zou ik graag weten met welke provider mij wel serieus kan faciliteren als consument.
Last but not least ik heb van mijn meterkast al Single mode kabels naar zolder getrokken voor koppeling met mijn router ik kan nergens vinden of Multimode of Single mode gebruikt word al vermoed ik door de afstand dat het single mode is.