Momenteel gebruik ik mijn experiabox alleen maar voor mijn telefonie aansluiting, van televisie tot internet en wifi wordt alles door mijn mikrotik router (dank netwerkje.com) afgehandeld.
Mijn situatie is wat veranderd, ik gebruik een groot aantal “truukjes” van de mikrotik niet meer en beschik inmiddels ook over een keurig MESH netwerk, maw: er is niet veel reden meer om die mikrotik nog te gebruiken.
Ik wil dus graag terug naar het gebruik van mijn experiabox in plaats van de mikrotik.
Mijn dhcp server draait als een losse server en is geen onderdeel van datgene wat de experiabox moet doen.
Dat zou allemaal makkelijk moeten zijn maar 1 ding gooit ontzettend roet in het eten,,
Mijn huis is ingericht met 192.168.1.x
De experiabox wil zover ik kan vinden alleen maar 192.168.2.x zijn.
Voor de dhcp voorziening is dat dus geen ramp, alleen kan ik de router -zelf- op deze manier niet bereiken.
CHECK: Er is echt geen mogelijkheid om het default IP adres van de experiabox v10a te veranderen ?
VRAAGL Kan dit wel met de Fritzbox ? In dat geval zou dat misschien een (al is het een beetje mug/olifant) oplossing zijn..