Hallo,
Ik ben benieuwd of iemand mij toevallig in de goede richting kan duwen voor dit probleem.
Sinds ongeveer anderhalve maand heb ik versie 23.04.38 op mijn box 12. Dat draait gelukkig stabiel, en is wat UI betreft echt wel een vooruitgang. Ik kan sindsdien echter de services die op mijn homeserver draaien niet meer bereiken vanaf het interne LAN via het dynamische adres. Van buiten gaat dat prima, maar intern krijg ik steevast een ‘ERR_CONNECTION_TIMEOUT’.
Voorheen was dat geen enkel probleem.
Bij de zoektocht naar de oorzaak komt heel vaak het concept van NAT hairpinning / loopback terug. Het lijkt er op dat dat bij de update is stukgegaan. Het heeft echter altijd gewerkt, en in de server-configuratie is niets gewijzigd.
Kan iemand die de update heeft bevestigen of dit voor hem of haar wel werkt? Of kan iemand van KPN wellicht helpen om het weer aan de praat te krijgen?
Voor de duidelijkheid, wat ik probeer te doen: Vanaf het interne LAN, een service op de server (zelfde LAN) aanspreken met de URL https://<service>.dynamicdnsprovider.com.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Port Forwarding rules opnieuw invoeren (zijn allemaal per poort gespecificeerd)
- uPnP uit / aan » geen effect
- Factory reset box 12
- Via IP-adres benaderen in plaats van dynDNS » werkt uiteraard wel.
Heel benieuwd naar jullie reacties, en alvast dank voor het meedenken!
Groet