Hey iedereen,
Ik heb me net aangemeld voor het 4 Gigabit abonnement van KPN (ja, ik ben klaar om te racen op het internet!). Maar ik zit met een klein probleempje: mijn laptop heeft geen 10 Gigabit Ethernetadapter, en ik wil echt wel het onderste uit de kan halen van die 4 Gb/s snelheid.
Mijn laptop heeft een 10 Gb/s USB 3.1 gen 2-poort, dus ik zat te denken aan een USB-C naar Ethernet adapter. Maar eerlijk gezegd, ik ben een beetje verdwaald in de wereld van netwerkadapters. Dus, hier zijn mijn vragen:
- Aanraders: Heeft iemand tips voor een goede USB-C naar Ethernet adapter die echt die 10 Gb/s haalt? Ik zoek iets betrouwbaars en liefst niet te ingewikkeld.
- Technische Tips: Zijn er dingen waar ik extra op moet letten? Ik ben niet super technisch, dus alle advies over drivers, compatibiliteit, of andere technische zaken is super welkom.
- Ervaringen: Heeft iemand hier ervaring met het upgraden van hun netwerk voor hogere snelheden? Alle verhalen, goed of slecht, zijn welkom! Ik wil gewoon weten waar ik aan begin.
- Alternatieven: Zijn er nog andere manieren om die 4 Gb/s te benutten waar ik misschien niet aan gedacht heb?
Alvast super bedankt voor jullie hulp. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!