Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de juiste instellingen voor Playstation Portal en Experia Box V10?

• 25 januari 2025
  • 6 reacties
  • 111 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties

Ik heb een Playstation Portal aangeschaft en zou deze heel graag willen gebruiken. 

Probleem is nu alleen dat ik helemaal geen verbinding kan maken tussen de Playstation 5 en de Portal. Wat zijn de juiste instellingen voor mij Experiabox V10?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@TenY, ik heb goede dingen over de PlayStation Portal gelezen. Ik heb 'm zelf niet, dus ik weet niet precies hoe die werkt. Wat ik las kan je daarbij kiezen of je games vanaf je PS5 wilt streamen, of voor cloudgaming. Als dat 2e wordt gekozen hoeft de PS5 niet uit ruststand te komen.

Op de PS5 zelf moet je Remote Play toestemming geven. Als dat uit staat zal geen enkel apparaat op afstand contact kunnen maken. Heb je dat al wel gedaan? De hulppagina's van PlayStation kunnen je hierbij helpen: Remote Play gebruiken op PS Portal.

Bekijk origineel

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8603 reacties
  • 25 januari 2025

Beste ​@TenY hoe wil je verbinding maken, bekabeld of draadloos en zit er geen handleiding bij de Playstation, op papier of online?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 januari 2025

De PlayStation heeft een bekabelde verbinding en de Portal uiteraard draadloos. De Portal is daarnaast verbonden met ons gasten netwerk. 

Er zit geen aparte handleiding bij de Portal en de stappen die worden aangegeven op de Portal zijn blijkbaar niet voldoende.

• 3706 reacties
  • 25 januari 2025
TenY schreef:

Probleem is nu alleen dat ik helemaal geen verbinding kan maken tussen de Playstation 5 en de Portal. 

Dan lees ik dit:

TenY schreef:

De Portal is daarnaast verbonden met ons gasten netwerk. 

Dat is toch logisch? Daar is het gastennetwerk voor bedoeld. Dat apparaten op het gastennetwerk geen verbinding kunnen maken met apparaten op het normale netwerk. 

Verbind dat ding met het normale netwerk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 januari 2025

Dat is wat de Coolblue mij geadviseerd heeft..

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 januari 2025

Net verbonden met het ‘normale’ netwerk, maar ook nu gaat het niet zoals het hoort want het lukt niet om de Playstation dmv de Portal uit ruststand te halen. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025

Hoi ​@TenY, ik heb goede dingen over de PlayStation Portal gelezen. Ik heb 'm zelf niet, dus ik weet niet precies hoe die werkt. Wat ik las kan je daarbij kiezen of je games vanaf je PS5 wilt streamen, of voor cloudgaming. Als dat 2e wordt gekozen hoeft de PS5 niet uit ruststand te komen.

Op de PS5 zelf moet je Remote Play toestemming geven. Als dat uit staat zal geen enkel apparaat op afstand contact kunnen maken. Heb je dat al wel gedaan? De hulppagina's van PlayStation kunnen je hierbij helpen: Remote Play gebruiken op PS Portal.

Reageer