Skip to main content
Beantwoord

Na upgrade modemsoftware V10 afgelopen nacht werkt mijn Fritz repeater niet meer

• 26 maart 2025
  • 6 reacties
  • 31 keer bekeken

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hoi, ik heb bericht gehad dat mijn modem afgelopen nacht werd voorzien van nieuwe software. Ik heb het V10 modem. Nu kom ik tot de ontdekking dat mijn Fritz repeater 2400 niet meer werkt, na deze software update. Ik ben hier natuurlijk niet zo blij mee. Wat is er veranderd door de software update waardoor mijn repeater niet meer wordt gezien, niet meer wordt verbonden met het KPN modem?

Hartelijke groet,

Erik

Beste antwoord door Heidehipper

​@Alex van KPN â€‹@Sanne van KPN Ik heb mijn repeater Fritz! 2400 nu met een netwerkkabel aangesloten op de V10 en alles werkt naar behoren. Bedankt ook voor jullie reacties.

Hartelijke groet,

Erik

Bekijk origineel

6 reacties

• 3357 reacties
  • 26 maart 2025

Als je het geld er voor hebt: koop een Fritzbox. Dan komt die repeater veel beter tot z'n recht denk ik.

KPN heeft in de nieuwe firmware het WiFi netwerk vernaggelt. Het is nu een combineert 2,4 en 5 Ghz netwerk geworden wat zodanig werkt dat niet alle apparaten daar mee om kunnen gaan. Daarom heeft KPN ook nog een 2de Extra WiFi netwerk gemaakt. Staat standaard niet aan. Moet je zelf aanzetten. Dit Extra WiFi netwerk kun je wel weer scheiden in een apart 2,4 Ghz netwerk en een 5 Ghz netwerk. Waarschijnlijk ga je daar die repeater wel weer mee kunnen verbinden. 

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 38 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@Marlon92, bedankt voor jouw reactie. Ik ga eens kijken naar dat extra WiFi netwerk. Hopelijk krijg ik de Fritz repeater weer aan de praat.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 27 maart 2025

Hi ​@Heidehipper, is het gelukt met het Extra Wifi netwerk? Voor de handigheid stuur ik nog de uitleg voor het instellen van Extra Wifi mee. Pikt je Fritz repeater die wel op?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23409 reacties
  • 27 maart 2025

Hi ​@Heidehipper, welkom bij ons. 

Welke repeater heb je precies? Zo'n klein blokje die in het stopcontact zit? Het makkelijkste in dit geval is om de repeater te resetten en opnieuw te koppelen met WiFi. Dan neemt hij alle gegevens opnieuw over uit de modem en hoef je ze niet handmatig te vergelijken. Zou je dit willen proberen? 

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • 38 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

​@Alex van KPN â€‹@Sanne van KPN Ik heb mijn repeater Fritz! 2400 nu met een netwerkkabel aangesloten op de V10 en alles werkt naar behoren. Bedankt ook voor jullie reacties.

Hartelijke groet,

Erik

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23409 reacties
  • 31 maart 2025
Heidehipper schreef:

Hartelijke groet,

Erik

Fijn om te lezen, dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Reageer