Skip to main content
Beantwoord

De nieuwe 4K ontvanger geeft een slechte beeldkwaliteit


Beste heb vandaag de nieuwe 4k ontvanger mogen ontvangen maar waarom is het beeld vele male slechter dan de normale HD ontvanger? Ik ga hier ook zeker niet mee akkoord en stuur de HD ontvanger niet terug! Wel wil ik graag de 4k ontvangers terug sturen.. Of jullie moeten met iets anders komen want 4k is geen optie…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Maja van KPN

HDR is voor jou inderdaad niet zichtbaar en ook niet uit te schakelen, omdat dit standaard aan staat na de meest recente update. Als dit voor problemen met het beeld zorgt, zoals bij jou mogelijk/vermoedelijk ook het geval is, kan je je aanmelden via dit bericht  om teruggezet te worden. HDR zal dan worden uitgeschakeld, waardoor dit geen roet meer in het eten kan gooien wat betreft de beeldkwaliteit :slight_smile:

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 6 maart 2020

Waarschijnlijk ben jij ook slachtoffer van het HDR debacle.

Zie dit bericht.


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

Yip ben er bang voor... Pruts apparaat 😢


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14201 reacties
  • 7 maart 2020

Nee, apparaat is goed, maar je TV is verouderd, die heeft niet de nieuwste HDR+
Maar men kan er wat aan doen door de software te veranderen.
Volg de link van @wjb 


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
huistijger schreef:

Nee, apparaat is goed, maar je TV is verouderd, die heeft niet de nieuwste HDR+

ONZIN!!!

KPN had nooit "kunstmatige" HDR op de uitvoer mogen zetten zonder dit configureerbaar te maken zodat je daar als abonnee voor kunt kiezen om dat aan of uit te zetten.

Uiteraard moet het ook met televisies die wellicht niet aan de nieuwste standaarden voldoen gewoon blijven werken, of levert KPN er anders ook een nieuwe televisie bij?

Nee, dit is de hoogmoed van KPN ten top en behoorlijk kortzichtig.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14201 reacties
  • 7 maart 2020

Als zijn TV HDR+ had gehad dan had hij een goed beeld gehad.
En inplaats van zo te keer te gaan kun je het ook op een normale manier vertellen.
Gelukkig ken ik je langer dan vandaag.:sunglasses:


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
huistijger schreef:

Als zijn TV HDR+ had gehad dan had hij een goed beeld gehad.

En als een TV geen HDR+ heeft dan vind jij het acceptabel dat KPN dat ding voor jou in de prullenbak gooit en je verzoekt een bezoekje aan de Mediamarkt te brengen.

Het moet niet gekker worden!


  • 1981 reacties
  • 7 maart 2020

Ach, zelfs ik zag met mijn niet HDR tv een bijzonder verschil die ik na de update ook niet meer gewoon normaal kreeg. Met oude software niets meer aan de hand. :nerd:

Ondanks dat die nu in het 4e modeljaar zit, is die eigenlijk hardwarematig best verouderd. Echter nu nog zonde om de deur uit te doen, in juni heeft de tv mij tot nu toe €0,54 cent per dag gekost,..


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
JeroenB22 schreef:

Ach, zelfs ik zag met mijn niet HDR tv een bijzonder verschil die ik na de update ook niet meer gewoon normaal kreeg. Met oude software niets meer aan de hand. :nerd:

Dat is vreemd want het fenomeen zou eigenlijk alleen op mogen treden als er sprake is van HDR ondersteuning door de televisie. Wat jij zegt is dat er ook nog een aanpassing is geweest in het SDR signaal en dat is nieuw voor mij.

Wat voor een verschil ervoer jij dan?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


  • 1981 reacties
  • 7 maart 2020

Ik vergeleek het met een oude The A Team aflevering. Dezelfde uitzending werd gewoon fletser en korreliger. lastig te omschrijven, dan voor de update. (getest met terugkijken)  Betreft een Samsung UE55J6240 (noooit geen samsung meer trouwens hierna)


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020

Je bedoelt waarschijnlijk de UE55J6240, klopt dat?


  • 1981 reacties
  • 7 maart 2020

yes, typefoutje :sweat_smile:


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

Oude TV splinter nieuw zou je zeggen nieuwste van het nieuwste🤐


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020

Dat zou dan betekenen dat ook ook gemorreld is aan het SDR signaal en dat baart mij zorgen.


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
Mikey123 schreef:

Oude TV splinter nieuw zou je zeggen nieuwste van het nieuwste🤐

Welk merk en type televisie gebruik je?


  • 1981 reacties
  • 7 maart 2020

Tja, misschien is dat ook wel niet zo, alleen ik ervoer gewoon een zichtbaar verschil. En dat vond ik jammer, tv naar fabrieksherstel, alle upscaling dingen uitgezet. HDR op ontvanger aan, vond ik het niet mooier worden iig.

Misschien ligt het aan mijn ogen, of wat ik zie op de tv (heb ietsiepietsie moeite met scheiden van blauw en groen :blush:)

De kijkervaring was gewoon een stukje minder fijn dan voorheen. Werd er onrustig van.


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

En het beeld hapert heel erg! Plugin en spelen dat is wat het moet zijn natuurlijk! 


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
wjb schreef:
Mikey123 schreef:

Oude TV splinter nieuw zou je zeggen nieuwste van het nieuwste🤐

Welk merk en type televisie gebruik je?

@Mikey123 Voor het geval je de vraag over het hoofd gezien hebt. :wink:

 

Mikey123 schreef:

En het beeld hapert heel erg! Plugin en spelen dat is wat het moet zijn natuurlijk! 

Bij alle zenders of alleen bij de 4K zenders?


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

Bij alles helaas 😢


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

Merk tv Samsung Qled 65Q646


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
Mikey123 schreef:

Merk tv Samsung Qled 65Q646

Die ondersteunt HDR10+ dus daarmee kunnen we ontkrachten dat het ontbreken van HDR+ de oorzaak zou zijn.

 

Mikey123 schreef:

Bij alles helaas 😢

Hoe is de TV ontvanger met de Experia Box verbonden?

Rechtstreeks, via een switch (merk en type) en/of via een "draadloze" verbindingsset?


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

Met een glasvezel kabel... Aangesloten door kpn zelf.

 


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
Mikey123 schreef:

Met een glasvezel kabel... Aangesloten door kpn zelf.

Ik bedoel de verbinding tussen de TV ontvanger en de Experia Box en dat is zeer zeker geen glasvezelkabel. Loopt de netwerkkabel van de TV ontvanger rechtstreeks naar de Experia Box?


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

Ja de kabel loopt rechtstreeks naar de box.. 


  • Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 maart 2020

De HD ontvanger heeft geweldig beeld.. 


wjb
Superuser
  • 74626 reacties
  • 7 maart 2020
Mikey123 schreef:

Ja de kabel loopt rechtstreeks naar de box.. 

Oké en die werkt dus wel goed met jouw oude TV ontvangers.

Ik denk dat het tijd wordt voor een KPN moderator om zich met dit topic te gaan bemoeien want er zijn hier wel een aantal "verbeterpunten".