Goedendag,
Ik heb recentelijk een Oculus Quest 2 gekocht. Deze wou ik via de wifi en de app Virtual Desktop verbinden met mijn PC. Dit was allemaal geen probleem, maar de app Virtual Desktop gaf aan dat hij met het wifi netwerk verbonden was met 2,4ghz tegen 192Mbs. Dit terwijl 5ghz nodig is voor een goede streaming.
Aangezien de Experia box 10a 5Ghz ondersteund, leek met dit geen probleem. Omdat na verschillende dingen geprobeerd te hebben Virtual Desktop 2,4Ghz bleef aangeven heb ik de 2,4Ghz radio helemaal uitgezet om zo te forceren dat de 5Ghz verbinding wordt gekozen.
Geen probleem met verbinden maar Virtual Desktop gaf nog steeds aan 2,4Ghz aan met 192Mbs.
Na wat gezocht te hebben op internet kwam ik een post op reddit tegen van iemand die hetzelfde probleem omschreef met onderstaande oplossing:
“Geez. Found the solution. My 5G channel bandwidth was set at 20/40/80/160mhz. Apparently q2 connects at 20mhz. I changed it to 160mhz to force q2 to connect on ax. And there you go, the connection speed is now 1200Mbps and half life is silky smooth!”
Ik wou dit ook proberen in de settings van de Experiabox maar ik zie alleen de optie 20/40/80mhz staan. Is het mogelijk om 80Mhz te forceren in de Experia Box 10a?