Skip to main content
Beantwoord

Geen internet toegang via LAN


Adapter Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet. Internet toegang valt via LAN adapter steeds weg. Stuurprogramma is up to date en werkt correct. Kabel zijn vernieuwd heb alles al gedaan wat in mijn macht ligt.

Beste antwoord door MusicSack

KPN monteur(s) zijn langs geweest. Alles na gelopen niets echt een probleemoorzaak kunnen vaststellen. Ze hebben op hun laptop's hetzelfde probleem ondervonden waarmee ik al acht maanden, heb het even nagekeken, me te kampen heb. Ondernomen acties: Path in buitenkast, glasvezel kastje en V10 modem vervangen. Het is toch wat. Weer een oplossing zonder oorzaak. We gaan er weer voor... monitoren of we hier nu klaar mee zijn.
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 14 juni 2019
Welk type Experia Box gebruik je?
Is de PC rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of zit daar nog andere apparatuur tussen?
(switch en/of "draadloze" verbindingsset)

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 14 juni 2019
V10. Er zit een door KPN geleverde netgear switch tussen maar die veroorzaakt geen probleem. Heb een kabel getrokken en rechtstreeks op de PC gehad. Maakte niets uit LAN verbinding bleef wegvallen.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 14 juni 2019
MusicSack schreef:
Heb een kabel getrokken en rechtstreeks op de PC gehad. Maakte niets uit LAN verbinding bleef wegvallen.

Heb je hierbij een andere LAN poort van de V10 (zonder A) gebruikt of de LAN poort waar normaliter de switch op aangesloten is?

TimovanAlen
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 382 reacties
  • 14 juni 2019
Je kan het volgende eens proberen (Windows10):

Start->Instellingen->Netwerk en Internet->Adapteropties wijzigen.
Daar de betreffende LAN adapter aanklikken, rechtermuisknop en dan Eigenschappen aanklikken. Vervolgens bij Energiebeheer hebt vinkje weghalen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" Je computer/laptop opnieuw opstarten en dan kijken of het probleem zich blijft voordoen.

Zoja, dan blijven we zoeken met je naar een oplossing.

S6

Toevoeging: Krijg je een melding dat er geen Internet beschikbaar is, maar je wel verbonden bent?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Ha @MusicSack, welkom! Ik zie dat er al zeer goede vragen en adviezen voorbij komen. Wil je bovenstaande eens lezen en je bevindingen laten weten? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, horen we het graag.

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 16 juni 2019
Dank wjb, Heb LAN poort van de V10 (zonder A) gebruikt en de LAN poort waar normaliter de switch op aangesloten gewisseld. Omdat mogelijk een LAN stuk zou kunnen zijn. Draai nu met switch er tussenuit en advies van TimoVanAllen. Kreeg geen melding wel zag ik dat ik wel verbonden was maar connectiviteit geen toegang tot internet.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 16 juni 2019
Wat is het LAN IP adres dat die PC gekregen heeft?
Dit kan je bijvoorbeeld zien door in een command prompt (cmd) ipconfig /all in te geven.

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 16 juni 2019
Default Gateway, DHCP en DNS server 192.168.2.254

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 16 juni 2019
Maar wat is nu toch het LAN IP adres dat de PC gekregen heeft?

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 16 juni 2019
Dit is wat ik krijg:

Microsoft Windows [Version 10.0.17763.557]
(c) 2018 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>ipconfig/all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-BL166FN
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : home

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . : home
Description . . . . . . . . . . . : Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Physical Address. . . . . . . . . : 00-25-64-F4-7D-5D
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : (...)
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : (...)
Temporary IPv6 Address. . . . . . : (...)
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::cc3a:de52:df06:d13d%18(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.15(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 16 juni 2019 09:45:18
Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 17 juni 2019 09:45:17
Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::9e6f:52ff:fe35:7113%18
192.168.2.254
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 721429860
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-24-8A-04-F1-00-25-64-F4-7D-5D
DNS Servers . . . . . . . . . . . : fe80::9e6f:52ff:fe35:7113%18
192.168.2.254
fe80::9e6f:52ff:fe35:7113%18
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Ethernet adapter VPN:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : TAP-NordVPN Windows Adapter V9
Physical Address. . . . . . . . . : 00-FF-21-2D-2A-72
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : home
Description . . . . . . . . . . . : DW1525 (802.11n) WLAN PCIe Card
Physical Address. . . . . . . . . : C4-17-FE-9C-4D-BB
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 10:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #3
Physical Address. . . . . . . . . : 16-17-FE-9C-4D-BB
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 12:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #4
Physical Address. . . . . . . . . : 26-17-FE-9C-4D-BB
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 13:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Hosted Network Virtual Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 56-17-FE-9C-4D-BB
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

C:\Windows\system32>

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 18 juni 2019
IP adress PC is 192.168.2.15

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 18 juni 2019
MusicSack schreef:
IP adress PC is 192.168.2.15

Staat dat IP adres er ook op momenten dat er geen Internet verbinding is?

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 18 juni 2019
Ja dat is juist zo vreemd.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 18 juni 2019
Dan is het enige dat ik me nog zou kunnen indenken dat IPv6 roet in het eten gooit.
Zet op de PC de ondersteuning van IPv6 eens uit door het vinkje bij "Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)" weg te halen in de instellingen van jouw LAN netwerkadapter.


Heb je dan nog steeds last van uitvallend Internet?

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 18 juni 2019
Die stond uit... heb deze weer aangezet. de situatie blijft onstabiel. Wel geen internettoegang via LAN. Snap er niets meer van.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 18 juni 2019
MusicSack schreef:
Die stond uit... heb deze weer aangezet. de situatie blijft onstabiel. Wel geen internettoegang via LAN. Snap er niets meer van.

Heb je op andere apparaten wel Internet op momenten dat die PC geen internet heeft?

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 18 juni 2019
Jazeker... de Synology NAS is gewoon bereikbaar ook Sonos draait gewoon.

TimovanAlen
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 382 reacties
  • 20 juni 2019
@MusicSack:

zou je dan het volgende willen doen op de betreffende pc:

Via command prompt (cmd):

ipconfig /release (en dan Enter toets)
ipconfig /renew (en dan Enter toets)
ipconfig /flushdns (en dan Enter toets)
ipconfig /registerdns (en dan Enter toets)

Hierna je systeem opnieuw opstarten en dan graag je bevindingen delen.

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 21 juni 2019
Dank TimovanAlen voor je reactie, wist niet wat daze cmd actie teweeg brengt, heb deze uitgevoerd. Veel is er niet veranderd. Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet internet verbinding valt nog steeds weg. recht onder in zegt hij dat er internettoegang is maar die is er dus niet. Pas als ik deze uitschakel en weer inschakel geeft hij rechtsonder aan dat er geen internettoegang is. Schakel dan over naar WIFi en heb dan gewoon internettoegang via Wifi. Hardnekkig probleem niemand schijnt er de vinger achter te krijgen. Denk nu toch echt dat de LAN poort van de PC stuk is.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Ha @MusicSack, jammer om te lezen dat het nog niet opgelost is! Wel goed om te zien dat je een vermoeden hebt waar het aan kan liggen. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 24 juni 2019
Inmiddels ICT specialist erbij gehaald. LAN Poort werkt en geeft geen storing. Wel gaan proberen we een nieuwe netwerkkaart te plaatsen om dit 100% uit te sluiten. ICT specialist zag ook dat er in router rare dingen gebeuren die de communicatie tussen het netwerk en internet toegang in de weg kunnen staan. Hij laat de V10 data analyseren.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Helemaal goed. Ik ben benieuwd wat een nieuwe netwerkkaart op gaat leveren. Je weet ons te vinden als je er niet uitkomt 🙂.

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 24 juni 2019
Na veel getouwtrek komt morgen een KPN monteur kijken wat en of er iets aan de hand is met de modem. Ik ben benieuwd wat dat gaat leveren. Heb ze hier vaker aan de deur gehad. Meer waarde van het hogere abonnement tarief was toch het leveren van kwalitatieve service verlening?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Je kunt erop vertrouwen dat een KPN monteur z'n werk wel serieus neemt. Zoals ik het hierboven lees, denk ik toch eerder aan een hardwareprobleem, maar ik ben geen ICT specialist 😉. Als het aan onze kant mis gaat, dan zou de monteur dat moeten kunnen zien en hier ook iets aan doen. Ik hoor graag van je wat er morgen uit komt!

  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 25 juni 2019
Heb er nu helemaal tabak van. Zit hier al twee uur te wachten op een KPN monteur die ingepland zou zijn. Niet dus Marcia. Meerwaarde service verlening dragen wij hoog in het vaandel, aan mij hoela dus. Dikke streep onder het KPN compleet abonnement.