Dag, ik heb een geval in mijn omgeving, er is een abonnement op koper en er wordt nu glasvezel aangelegd.
Er is onlangs nog een 2e lijn -pairbonding- aangesloten zonder dat de gebruikers daar om gevraagd hebben of dat er behoefte aan was. Er wordt alleen naar 1 tv gekeken + telefoon.
Het probleem is namelijk dat de koperlijn direct in de huiskamer uitkomt, de glasvezel aansluiting komt in de meterkast en er is geen kruipruimte en verder geen mooie route voor een kabel. Dus als een kpn-er dit gaat aansluiten dan zal ie wel weer met die verhipte "draadloze" dingen aan de gang gaan, dat had de koper-aansluiter toen ook gedaan, om een paar meter te overbruggen, die heb ik vervangen door kabel om de vage storingen kwijt te zijn, en nu werkt het probleemloos. Althans laatst waren alle opnamen en/of komende opnamen weg, maar dat is een ander onderwerp.
Gezien de leeftijd van de gebruikers en de niet-behoefte aan een supersnelle verbinding lijkt het me logisch om wel de glasvezel tot in de meterkast te laten leggen en verder alles mooi zo te laten.
Maar voor hoe lang gaat dat koper net nog werken ?
Er zullen ook mensen zijn die elke verandering tegen gaan en heulemoal geen gedoe in huis willen hebben, maar wat dan als het kopernet uit "moet" / gaat.
Zo zijn er in mijn buurt mensen die coax blijven gebruiken terwijl er een rolletje glasvezel in de straat klaar ligt . . . psja.
Wel handig, elk huis krijgt ooit een keer nieuwe bewoners :-/
Beantwoord
glasvezel aangelegd, koper blijven gebruiken ?
Beste antwoord door Ward_
De aannemer voor glasvezel mag die nieuwe aansluiting niet in de meterkast aanbrengen als jij (of de KPN monteur) daarna niet makkelijk met een kabel naar je woonkamer kan komen.
Dus dat is hier eigenlijk de oplossing.: De FTU (glasvezel aansluiting) mag dus niet in de meterkast geplaatst worden. Jij kan dit als bewoner afdwingen tijdens de aansluitingswerkzaamheden.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.