Hallo @Benidorm, leuk dat je er bent, welkom op het klant helpt klant forum van kpn :)
Dat is een interessante vraag, die wordt niet vaak gesteld. Leuk dat je ons hierover benaderd. Als ik zo naar je forumnaam kijk heb ik een vermoeden waarom je het vraagt. Zit je toevallig enkele maanden per jaar in Spanje? 
Dan is jouw vraag ook wel heel logisch, een paar maanden per jaar geen internet thuis in Nederland gebruiken maar wel voor betalen voelt wat onnodig. Dat snap ik. Waarom dan niet enkele maanden ‘schorsen’? Dat kan wel met je auto of sommige verzekeringen wanneer je het tijdelijk niet gebruikt. Bij ons gaat dat helaas niet zo makkelijk: het order- en leveringsysteem is daar (momenteel) niet optimaal voor ingericht: tijdelijk stopzetten van je thuisabonnementen en deze weer eenvoudig en gebruiksvriendelijk heractiveren op een ander moment. Het kost nogal wat administratieve en zelfs fysieke (monteurs)handelingen om je abonnement stop te zetten, en wéér te activeren. We zouden hiervoor een heel andere ‘leverstraat’systeem nodig hebben. Maar dat kost veel ontwikkeltijd en een stevige investering. Ieder commercieel en non-commercieel bedrijf moet natuurlijk op de kosten letten. Wat levert mij deze investering op? En ook niet onbelangrijk: Is er (veel)vraag naar? Kan ik het klantgemak voor mijn klanten hiermee verbeteren?
Zoals ik hierboven heb genoemd is er weinig vraag naar. Vandaar dat we het momenteel nog niet aanbieden. Dat wil niet zeggen dat we het nooit gaan implementeren. Ik zorg ervoor dat jouw verbetervoorstel intern kenbaar wordt gemaakt. Mocht het om meerdere redenen nodig zijn een nieuwere leverstraat te bouwen dan is dit een mogelijke optie die we eraan toe kunnen voegen. Dank voor je feedback!
Heb je nog vragen, dan lezen we het graag. De kpn community helpt je graag :)