Hierbij wil ik klachten indienen over de gang van zaken bij het aangaan van een nieuw abonnement op mijn huisadres. Op 3 september afgesloten, op 10 november nog steeds geen installatie.
Aanstaande donderdag 12 november staat een monteursafspraak gepland. Er is bij aangaan abonnement met mij afgesproken dat ik geen meerkosten hoef te betalen voor de aanleg. Later is dat door andere medewerkers ontkend, toen weer toegezegd en nu ongewis. Ik wil graag helderheid voor as donderdag.
Ik ben jaren lang tevreden klant geweest op mijn studio-adres, maar ik ben nu heel erg verschrikkelijk teleurgesteld in hoe KPN zaken beloven en niet waarmaken, en een klant ofwel aan het lijntje houden met leugens ofwel van me af proberen te komen met leugens. Ik heb er stress van en ben er echt verdrietig over hoe ik behandeld wordt door uw mensen.
Op 19 augustus jl. Is er een KPN-monteur geweest in opdracht van T-mobile omdat ik bij hen een nieuw abonnement had afgesloten. Ik had hen al verteld dat ik niet wist of en waar er een aansluitpunt zou zijn, dat was volgens hen geen probleem.
Ik woon in Amsterdam op de begane grond. Naast mijn voordeur is nog een andere voordeur die leidt naar het trappenhuis van de etages boven mijn huis. De KPN-monteur vond het aansluitpunt in het halletje (van de bovenburen) naast mijn huis. Om de modem in de kast bij mijn televisie te kunnen zetten zou er door 3 muren geboord moeten worden en een paar meter bekabeld worden. De monteur zei me dat als ik nu een abonnement bij KPN had afgesloten dat hij het dan meteen aan had mogen leggen zonder extra kosten, maar omdat ik bij T-mobile zat zou er opnieuw een monteur moeten komen van T-mobile en dan zou ik de meerkosten van deze actie zelf moeten betalen. T-mobile bevestigde dat en toen hebben we de overeenkomst beëindigd.
3 september jl. heb ik jullie gebeld, de KPN, ik heb gesproken met A. Ik heb A de hele situatie uitgelegd, welke werkzaamheden er allemaal gedaan moesten worden, en dat de monteur dacht er zeker wel een uur, anderhalf uur mee bezig te zullen zijn. En dat er €15,- per uur voor gerekend zou worden. Ik heb haar gevraagd of het klopte wat de monteur had gezegd, namelijk dat de KPN die kosten voor hun rekening zouden nemen. Ik heb haar ook gezegd dat als dat niet zo was dat ik dan geen klant wilde worden bij de KPN. Daarbij heb ik haar uitgelegd dat ik wilde overstappen om goedkoper uit te zijn, en dat wanneer ik zelf die aansluitkosten en meerkosten zou moeten betalen, ik dan helemaal niet goedkoper uit zou zijn.
A verzekerde me dat ik geen installatiekosten zou hoeven betalen en ze haalde ook nog de €25,- standaardkosten eraf, wat ik erg aardig vond.
Dat was op 3 september, uiteindelijk kon ik pas op 27 oktober een afspraak krijgen met een monteur. Volgens een van uw medewerkers was dat omdat er een speciaal soort monteur nodig was ivm pairbonding.
De monteur zei me dat ik zelf de meerkosten moest betalen. Ik zei hem dat dat niet was afgesproken. Hij belde nog met zijn baas of teamleider (of hoe jullie deze noemen) en ook die zei dat ik dat zelf moest betalen. Ik zei dat ik dat niet ging doen. De monteur zei dat hij dan niet ging uitvoeren. De monteur zei ook nog dat het absoluut niet waar was dat ik zo lang op de afspraak had moeten wachten omdat volgens hem alle klanten die hij had tegen hem gezegd hadden dat ze binnen 4 of 5 dagen een afspraak hadden gekregen. Dus ik werd op de koop toe ook nog voor leugenaar uitgemaakt.
Op 30 oktober heb ik gebeld met A2 van afdeling SAVE, A2 kon het zelf niet oplossen, dat moest A doen zei ze. Ze zei me A een bericht te sturen en zelf in de gaten te houden dat A ook zou antwoorden. Een week later had ik nog niets gehoord.
6 november jl. heb ik weer gebeld en gesproken met R, hij zei me dat hij alleen die €25 kon crediteren en meer niet. Hij zou proberen A te bereiken en me de volgende dag terugbellen.
Zaterdag 7 november belde R terug, (HOERA een KPN medewerker die woord houdt!) hij had A niet gesproken, maar bleef bij hetzelfde verhaal. Ik zei dat ik wilde dat KPN zich aan toezegging houdt die A gedaan heeft. Ik heb daar immers nu al meer dan 2 maanden op gewacht. Hij verbond me door en toen sprak ik D, wat een lang en eigenaardig gesprek opleverde. De enige van uw medewerkers die ook netjes zijn achternaam vermeld, maar ook de enige die door een gesprek heen zit te neuriën. Eerst zei hij dat meerwerk nooit vergoed werd. Later zei hij met mij kon afspreken dat er maximaal €90 aan meerwaarde door KPN vergoed kon worden, en eventueel ook nog wel iets meer, maar €300,- zou teveel zijn. Op het moment dat ik ‘o.k.’ zei ging hij door en bleef maar doorpraten en zei dat hij het afraadde om dit te doen omdat het in zijn ervaring in dit geval makkelijk wel €300 kon worden en dan zou ik met wel heel hoge kosten zitten. Ik zei hem dat er inmiddels 2 monteurs van KPN waren geweest die het ieder over zeker een uur hadden, dus dat het me sterk leek dat het dan meer dan anderhalf uur zou gaan duren… Toen ging hij mij vertellen dat het bij pairbonding af te raden is om de modem verder dan 3 à 4 meter van het ISRA punt te installeren omdat dat problemen op zou leveren. (Het voelde of mij het eea op de mouw gespeld werd, zowel qua verhaal over de tijd als over de afstand. Ik heb het later opgezocht. Op uw forum vind ik dat een afstand van 15 meter ook prima te overbruggen is.) Op een gegeven moment zegt D, nadat ik dus heb geprobeerd aan te geven dat ik akkoord wil gaan met die max €90 a €120 dat hij mij door gaat verbinden met afdeling opzeggingen. Na weer heel lang in de wacht krijg ik hem nog eens an de lijn, hij zegt dat ik iemand aan de lijn krijg die het me zal proberen uit te leggen. Ene A3 neemt op en de verbinding wordt (niet voor het eerst terwijl ad lijn met KPN) ineens verbroken. Ik heb teruggebeld, weer lang gewacht, gevraagd of ik doorverbonden kon worden met A3 maar dat kan kennelijk niet. Deze keer sprak ik met D2, hij heeft wederom gezegd A te vragen mij terug te bellen en ook A2 te mailen die beloofd had het in de gaten te houden.
Het is nu dinsdag 10 november. Ik heb nog niets gehoord van A of iemand anders bij KPN.
Ik heb nu verschillende keren aangegeven dat ik wil dat jullie je aan de gemaakte afspraak houden.
Ik heb ook aangegeven mijn vaste nummer te willen behouden. Ik weet niet precies hoe lang dat nog wordt vastgehouden bij de vorige aanbieder. Dat nummer staat al sinds 2002 op al mijn visitekaartjes en briefpapier. Wanneer dat nummer weg is doordat jullie er te lang mee wachten stel ik KPN aansprakelijk.
Het is heel erg lastig om een klacht in te dienen of om wat er afgesproken is bevestigd te krijgen. Het is onmogelijk gebleken contact te krijgen met degene met wie er afspraken gemaakt zijn. Ik ga dit ook per brief versturen, maar dan duurt het minimaal 10 dagen voordat er antwoord komt staat er op de website…
Dit kost mij enorm veel tijd en nog meer energie. Ik baal hier enorm van.