Skip to main content
Beantwoord

Problemen met VPN verbinding via WiFi glasvezel

  • 1 december 2020
  • 4 reacties
  • 432 keer bekeken

Sinds ik (nu een paar maanden) glasvezel van KPN heb ondervind ik problemen met mijn VPN verbinding naar het werk.

De Experia Box v10 blijft het gewoon doen, ook het wifi signaal blijft het doen, net als het internet op alle andere apparaten, maar de VPN verbinding op mijn werklaptop valt een paar keer per dag weg.

Wifi signaal blijft wel actief.

Opnieuw verbinden werkt alleen wanneer ik de laptop opnieuw opstart.
Bij ons bedrijf wordt Endpoint Security E82.30 van Check Point Software gebruikt.

De laptop krijgt een vast ip-adres op mijn experia box.

In de systeem log valt niets te vinden over de disconnect.

Heb een paar dagen gewerkt via mijn 4G mobiele hotspot zonder enige problemen.

Ik werk op een Citrix omgeving dus er gaan geen grote hoeveelheden data over het net.

 

Beste antwoord door O.Corten

De IT-Afdeling van mijn bedrijf verwacht dat het probleem in de glasvezel aansluiting zit. 

Kan ik mee inkomen want als ik een paar dagen werk via mijn 4G abo op mijn mobiel gaat het gewoon goed.

Heb het resetten niet geprobeerd. Wel een bekabelde aansluiting aangelegd. Sindsdien is het probleem ook verholpen.

Voorlopig maar even zo gelaten.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 4 december 2020

Hoi @O.Corten, welkom hier. 

Wat een vervelend probleem. Alles blijft gewoon werken alleen de VPN gaat klapperen. Dat is wel knap irritant. Hierover heb je ook al gesproken met de IT afdelding van jouw bedrijf?

Kunnen zij iets bijzonders vinden? Al lijkt het niet echt aan de VPN te liggen aangezien die via mobiele data wel blijft werken. 

Heb je het modem ook al eens herstart of zelfs gereset? Let op dat bij een reset alles weer naar de fabrieksinstellingen gaat. Dus eigen instellingen moeten opnieuw ingesteld worden. 

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 8 december 2020

Ik heb geen reactie meer gezien, ik ga er daarom vanuit dat het probleem zich niet meer voordoet. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 13 december 2020

De IT-Afdeling van mijn bedrijf verwacht dat het probleem in de glasvezel aansluiting zit. 

Kan ik mee inkomen want als ik een paar dagen werk via mijn 4G abo op mijn mobiel gaat het gewoon goed.

Heb het resetten niet geprobeerd. Wel een bekabelde aansluiting aangelegd. Sindsdien is het probleem ook verholpen.

Voorlopig maar even zo gelaten.


Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3367 reacties
  • 14 december 2020
O.Corten schreef:

De IT-Afdeling van mijn bedrijf verwacht dat het probleem in de glasvezel aansluiting zit.

Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, als ik je volgende regels lees.

O.Corten schreef:

Heb het resetten niet geprobeerd. Wel een bekabelde aansluiting aangelegd. Sindsdien is het probleem ook verholpen.

Dus kennelijk zit er alleen een probleem in de WiFi-connectie met je laptop wat je eerder gebruikte.