Goedendag,
Al langere tijd valt op dat onze internet verbinding thuis vaak traag is en dat pagina's langzaam laden.
Maar ik heb ook problemen met het thuis werken. Ik werk op een laptop met een VPN verbinding naar kantoor. Via een remote desktop werk ik op het systeem op kantoor.
Omdat de bewerkingen via Remote desktop nogal traag is, wat onder andere zichtbaar wordt bij het verslepen van vensters, heb ik onze externe systeembeheerder mee laten kijken.
Na het opzetten van een nieuwe VPN server bleek er nog geen verbetering. Momenteel zit ik op de wifi, omdat dit systeem geen netwerkaansluiting heeft. De systeembeheerder heeft een aantal testen gedaan, maar vond dat de (wifi) verbinding nogal traag was, mogelijk ook door de bezetting in de buurt.
Ik heb al diverse keren van kanaal gewisseld naar een rustiger kanaal, maar met weinig resultaat.
Nu heb ik nog altijd een oudere Experia 8, Arcadyan VGV7519 router en ben dus beperkt tot de 2,4 GHz band. Kunt u me vertellen hoe lang routers in gebruik blijven en wanneer die omgewisseld worden voor een nieuwe, met daarop 5 GHz wifi?