Hi allen,
Ik heb een probleem met het connecten naar 1 specifiek spel; Player Unknown Battlegrounds via steam.
Sinds een week krijg ik Connection Time out Berichten. Ongeveer 9 van de 10 keer dat ik connect.
Het gebeurt echt alleen bij dit spel. Andere games via steam of los van steam zoals cs:go ( via steam) en Valorant (riot) werken wel prima. Ik heb een 500mbps abonnement met super wifi, maar mijn pc zit bedraad aan het modem.
Zoals gezegd begon het probleem ineens begin deze week of eind vorige week. Ik wil connecten. Het duurt lang. Ik wordt er uit gegooid.
Mijn vraag aan jullie is tweeledig:
1: Is het aannemelijk dat mijn kpn verbinding / modem de oorzaak is?
2: Zo ja, hoe verhelp ik dit?
Ik heb een aantal dingen gedaan mede op aanraden van de support om te kijken of ik het probleem kan vinden. En wellicht iets kan isoleren. Maar alleen tot nu toe geen effect.
-Firewall
Ik heb de windows firewall helemaal uitgezet.
-Modem aan/uit
-Modem soft reset
Ik heb via de KPN website een reset gedaan van mijn modem. Is dat voldoende?
-Cmd commandos
Release All IP Addresses: ipconfig /release
Renew All IP Addresses: ipconfig /renew
Clear DNS Resolver Cache: ipconfig /flushdns
Fresh Register DNS Connections: ipconfig /registerdns
Reset Winsock stack: netsh winsock reset
Reset all IP settings: netsh int ip reset all
Reset proxy settings (if any): netsh winhttp reset proxy
To check all connections and listening ports: netstat -a
-Complete reinstall van de game
-Via VPN verbonden
Ik heb geprobeerd via een Nederlandse VPN te connecten. Dit leek heel even een avond te werken. Daarna niet meer.
Pubg zelf claimt dat het aan gesloten poorten kan liggen. Maar is dat echt een oorzaak? Als alle andere spellen werken?
Hun laatste respons was als volgt:
“I appreciate for trying the troubleshooting steps. I understand upon using VPN you are able to play the game, however, you are looking for an alternate solution. Well, port forwarding has resolved many players' issues. Please refer to the below link for more information:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN-8711
I hope this will help you to resolve the issue.”
Port forwarden
Ik wil hier graag mee aan de slag, maar ik weet niet precies wat ik moet doen.
Ik heb in het port forwarding tabblad van de experia box wel wat aanpassingen gedaan. die zien er nu als volgt uit:
Doe ik het op de juiste plek en op de juiste manier?
Ik heb bij port 80 en 443 een aanpassing gedaan door TCP en UDP te maken ipv enkel TCP.
Daarnaast heb ik port 81 toegevoegd. Deze schijnt nodig te zijn voor Battleeye.

Ik zou het fijn vinden als iemand een keer mee kan denken wat het nog meer kan zijn en of ik kan uitsluiten dat ik het ben.
Als er meer informatie nodig hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Vincent