Tot anderhalve week geleden was de downloadsnelheid van mijn internetverbinding zo'n 35 Mbit/s en de upload lag rond de 8 Mbit/s. Nu kom ik wat download betreft niet hoger dan 17 Mbit/s, de upload is hetzelfde als vroeger.
Via de website de servicetool doorlopen, reset van het modem gaf een lichte verbetering (nu 18Mbit/s) maar ik haal nog steeds niet de waarden van vroeger.
Nu wordt er op dit moment hier in de buurt glasvezel aangelegd, is er daarom geknepen in de verbinding, om mensen toch maar over te laten stappen?
Waarom is mijn Internetsnelheid sinds kort gehalveerd?
Beste antwoord door Maja van KPN
De pairbonding is inderdaad niet gelinkt aan glasvezel, maar zorgt er wel voor dat je totdat de boel is aangelegd een veel hogere snelheid gaat halen. Je hebt dit topic gestart omdat je een probleem ervaart met de snelheid via je huidige lijn, door middel van het aansluiten van pairbonding gaat dat probleem weggenomen worden. Hier zijn verder geen kosten aan verbonden voor jou!
Als ik op dit moment de systemen in duik, lijkt het er op dat het nog wel een poos kan duren voordat glasvezel daadwerkelijk aangesloten kan worden, er wordt enkel een ‘fictieve’ datum in 2023 benoemd, dit zal zijn omdat NetwerkNL het zelf ook nog niet duidelijk zal hebben.
Ik acht de kans dan ook aanwezig dat het langer dan een paar weken kan duren, voordat je daadwerkelijk op glasvezel aangesloten gaat worden en het zou toch jammer zijn als je in tussentijd niet het maximale uit je huidige aansluiting haalt?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.