Skip to main content

Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen

Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen
Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Je bezoekt deze forumpagina, omdat je een e-mail of sms van ons hebt gekregen over jouw 4G-modem. Heb je geen e-mail of sms gekregen over je 4G-modem? Dan is onderstaande niet op jou van toepassing.

Wat is er aan de hand?

We hebben ontdekt dat sommige klanten een 4G-modem gebruiken, dat geen extra internetsnelheid geeft. Bij deze modems zit de simkaart er niet goed in door een productie- en installatiefout. Hierdoor geniet je nog niet van de extra snelheid die het 4G-modem biedt.

 

Wat moet ik doen?

Doorloop makkelijk zelf de stappen, dan werkt je modem wel goed en profiteer je van de extra internetsnelheid:

  1. Zet het 4G-modem uit met de kleine zwarte knop aan de achterkant, of trek de stekker uit het stopcontact. Als je er beter bij wilt kunnen, maak dan de andere kabels ook even los.
  2. Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart uit het modem.
  3. Steek de simkaart er nu goed in zoals op de foto hieronder. Wees voorzichtig met de goudkleurige contacten. Je hoort bij het insteken 2 zachte klikjes. De simkaart mag nu niet meer uitsteken.
  4. Sluit het modem nu weer aan met de kabels en op het stopcontact en zet hem weer aan. Wacht een paar minuten totdat het lampje onder 4G blauw brandt.
  5. Nu werkt je modem optimaal en is je internetsnelheid hoger.

Hoe weet ik nu dat ik echt sneller internet heb?

De lampjes op je modem branden nu blauw, zoals op deze afbeelding. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zie je dat je een hogere snelheid haalt dan de snelheid die volgens onze website beschikbaar is op jouw adres

Wil je meer informatie over Sneller Internet Buitengebied? Dan kan je terecht op onze website. Heb je nog vragen, laat het dan gerust hieronder weten. We helpen je graag verder. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 juli 2021

Zojuist de stappen uitgevoerd maar er veranderd niks. Het simkaartje steekt nog steeds uit, kan er ook niet verder in. Lampjes branden bij aanzetten blauw en meteen het 4G lampje weer rood.

1e lampje blauw, 2e kampje uit, 3e lampje rood, 4e lampje blauw

 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Auteur
  • Moderator
  • 30837 reacties
  • 18 juli 2021

Ha @De Jo, welkom! Wat vervelend! Weet je zeker dat je 'm er op de goeie manier in hebt zitten? Als je in het modem kijkt, dan zie je de gouden ribbeltjes zitten. Aan die kant moet dan ook het goudkleurige chipje geplaatst worden. Je mag 'm er best stevig indrukken. Dan moet je twee klikjes horen. 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 juli 2021

Bericht gekregen dat 4g ondersteuning niet werkt. Met heel veel moeite de sim kaart er uit gehaald en weer opnieuw er ingestoken, alles gedaan zoals in de uitleg is vermeld. Echter geen enkel resultaat dus geen ondersteuning. Modem staat dicht bij het raam en is niet verplaatst.


Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dag @KKPN. Heb je de stappen precies zo uitgevoerd als hierboven beschreven? Na het doorlopen van deze stappen zouden de lampjes namelijk blauw moeten gaan branden. Mijn advies is dan ook om de stappen (nogmaals) zorgvuldig te doorlopen. Lukt het dan nog niet, dan lijkt het mij het beste als je telefonisch contact met ons opneemt via 0800 0402. We kunnen dan samen kijken naar een oplossing.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 juli 2021

Ik heb het meerdere malen opnieuw geprobeerd maar het werkt echt niet

 

 


Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
De Jo schreef:

Ik heb het meerdere malen opnieuw geprobeerd maar het werkt echt niet

Je krijgt wel de twee klikjes te horen?


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 juli 2021

Nee hoor ook geen 2 klikjes


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als het nog altijd niet lukt @De Jo., dan lijkt het mij het beste als je telefonisch contact met ons opneemt via 0800 0402. Kan er direct met jou aan de telefoon gekeken worden naar een oplossing.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 juli 2021

Ja jammer maar zal ik dat morgen doen bellen


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 juli 2021

Kortom gezeik. 

 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 juli 2021

Super tof dat KPN haar klanten proactief benadert dat iets niet goed werkt. 

inderdaad, na het goed plaatsen, aanduwen van de Sim  kaart waarbij de klikjes hoorbaar zijn, werkt het veel sneller.  

en Ja, als dat niet helpt, zal je toch even moeten bellen met het 0800 0402 (ook een gratis nr) 

zodat er naar een nog betere oplossing gekeken kan worden.   ;):blush: