Je bezoekt deze forumpagina, omdat je een e-mail of sms van ons hebt gekregen over jouw 4G-modem. Heb je geen e-mail of sms gekregen over je 4G-modem? Dan is onderstaande niet op jou van toepassing.

Wat is er aan de hand?
We hebben ontdekt dat sommige klanten een 4G-modem gebruiken, dat geen extra internetsnelheid geeft. Bij deze modems zit de simkaart er niet goed in door een productie- en installatiefout. Hierdoor geniet je nog niet van de extra snelheid die het 4G-modem biedt.
Wat moet ik doen?
Doorloop makkelijk zelf de stappen, dan werkt je modem wel goed en profiteer je van de extra internetsnelheid:
- Zet het 4G-modem uit met de kleine zwarte knop aan de achterkant, of trek de stekker uit het stopcontact. Als je er beter bij wilt kunnen, maak dan de andere kabels ook even los.
- Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart uit het modem.
- Steek de simkaart er nu goed in zoals op de foto hieronder. Wees voorzichtig met de goudkleurige contacten. Je hoort bij het insteken 2 zachte klikjes. De simkaart mag nu niet meer uitsteken.
- Sluit het modem nu weer aan met de kabels en op het stopcontact en zet hem weer aan. Wacht een paar minuten totdat het lampje onder 4G blauw brandt.
- Nu werkt je modem optimaal en is je internetsnelheid hoger.

Hoe weet ik nu dat ik echt sneller internet heb?
De lampjes op je modem branden nu blauw, zoals op deze afbeelding. Als je een bekabelde speedtest doet, dan zie je dat je een hogere snelheid haalt dan de snelheid die volgens onze website beschikbaar is op jouw adres.

Wil je meer informatie over Sneller Internet Buitengebied? Dan kan je terecht op onze website. Heb je nog vragen, laat het dan gerust hieronder weten. We helpen je graag verder.