We hebben net - oktober 2021 - een brief gekregen van T-Mobile dat ze vanaf volgende maand een netwerk gaan aanleggen in Rotterdam Alexander waar we wonen.
1) Uit de brief kun je opmaken dat KPN straks de diensten ook via hun aansluitpunt gaat leveren cq kan gaan leveren; en dat als je nu niet ja zegt tegen hen, je later zelf de kosten van het aanleggen tot in de meterkast moet betalen. Er wordt dus commerciële druk uitgeoefend door ja me moeten zeggen op het aanbod.
2)Als bestuurder van een VVE wil ik graag weten welke rol een VVE heeft, welke voorzieningen we beschikbaar moeten maken, en hoe het aansluiten gaat naar de afzonderlijke appartementen vanaf een centraal punt in de gemeenschappelijke ruimte. Er is nu een eigen groene CAI van UPC/Ziggo naar elk huis met voor de appartementen boven elkaar een eigen goot. Ook loopt de blauwe telefoon twisted pair gelust door het gebouw, in een eigen kabelbuis. Die buizen moeten natuurlijk (her)gebruikt worden. Tenslotte is er een kabelgoot van elke garage naar de meterkast in het appartement van de eigenaren; in nood is die bruikbaar.
Het is onduidelijk of er een, twee of meer netwerken komen in de straat, met andere woorden, we weten helemaal niet wat T-Mobile precies voorstelt aan de bewoners. KPN Netwerk NL geeft geen inzage in de planning. Gemeente Rotterdam ook niet.
→ het zou mooi zijn als KPN Netwerk NL een ‘handleiding VVE’ zou maken . .
Mod: Misschien beter als nieuw onderwerp? Bevat twee vragen . .
Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt