*Admin: Zo te lezen is er al het één en ander uitgetest, gecontroleerd, uitgemeten en is het modem al vervangen. Enige optie is dan dat er een monteur op locatie langs komt en dan zijn we afhankelijk van de agenda/ planning!
inmiddels is de monteur langs geweest en de korte samenvatting is dat het opgelost is.
Het was geen -eitje en wellicht goed om hier uit te leggen wat er gebeurd is.
Gisteren en eergisteren veel op internet op gezocht naar oplossingen, maar niets concreets gevonden.
Meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen of de monteurs reset uitgevoerd. Maar geen positief resultaat.
Er was zoals eerder gemeld wel wat netwerkverkeer mogelijk, soms kon Speedtest opgestart worden, maar downloadsnelheid altijd rond de 0,12 Mbps, terwijl upload op te verwachtte 19-20 Mbps zat.
Ik kreeg gisteravond laat het idee om 1 van de kabels uit Isra punt te halen en verrek, toen werkte internet en tv weer (maar op halve snelheid). Wel rood servicelampje en nog steeds geen telefoon. Telefoonnummer stond ook niet geregistreerd.
vanochtend om kwart over 8 kwam een vriendelijke monteur. Ik heb alles uitgelegd en laten zien. Uiteraard heeft hij de noodzakelijke standaard-testen gedaan.
Het rare is dat de actual en attainable rate waarden normale waarden aangaven.
Monteur heeft uiteindelijk modem meegenomen naar de wijkcentrale die aan het eind van de straat toevallig staat. Ook hier zelfde probleem.
nu begon het probleem. Monteur liep tegen een muur aan binnen de eigen organisatie. Omdat de Rate-waarden goed waren mocht hij geen andere poorten testen, want ja daar kon het toch niet aan liggen! Uiteindelijk na heel veel gebel en communicatie, toch toestemming gekregen om andere poorten te mogen testen. Dit was das dan ook gelijk de oplossing om weer werkend internet te krijgen!
Daarna is hij teruggekomen met het modem, weer aangesloten in mijn Meterkast en internet werkte weer: 99 Mbps/19Mbps!
telefoonnummer was ook weer geregistreerd en werkte ook weer. Net als de TV.
Na ruim 2 dagen en bijna 3 uur werk van monteur (die mij overigens netjes ieder half uur vanuit de wijkcentrale op de hoogte hield) was het mysterie opgelost!
2 dagen zonder internet en TV is voor een gezin met 2 pubers (ja natuurlijk met 4G-abo’s, maar dat gaat er wel snel doorheen) toch wel wennen. Voor schrik maar Monopoly gespeeld gisteravond :-)
Ik ben nu erg benieuwd of ik voor de twee dagen zonder internet nog een tegemoetkoming van het abonnement krijg van KPN? Het was tenslotte een fout/storing van KPN.