Skip to main content
Beantwoord

Nummerherkenning werkt niet meer met KPN Box 12

  • 14 januari 2022
  • 9 reacties
  • 1076 keer bekeken

willem vG
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Van experiabox 9 naar KPN Box 12: gevolg nummerherkenning vaste telefoon werkt niet meer. Als oplossing wordt gegeven herstart modem… Mijn vraag is nu moet ik de gewijzigde SSID en wachtwoorden nu ook opnieuw instellen???

Beste antwoord door Erwin van KPN

PeterG schreef:

Hi @willem vG , welkom op het forum.

Het probleem met de nummerweergave met de Box 12 is een bekend probleem.

Vooral met een Philips of een Panasonic telefoon. Een Gigaset schijnt wel te werken. Over andere merken weet ik het niet. Ik geloof ooit een keer een klacht m.b.t. een Fysic gelezen te hebben op het forum.

Een fix schijnt bekend te zijn. Is echter nog niet uitgerold.

 

Erwin_ schreef:

Hoi @willem vG . Welkom op het forum.

Ik herken het probleem ook. Bij sommige box12's lijkt het niet goed te werken. Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

Vooralsnog wil ik je adviseren om geen nieuw toestel te kopen. Laten we eerst even verder analyseren. 

 

@willem vG  : Fijn dat het is opgelost. Als je het op prijs stelt, stuur ik jou een retourdoos. Daar staat alles al op en kun je zo inleveren bij een PostNL punt. Geef maar een seintje als je dat graag wil. 

Mocht je zelf een doosje hebben is dit wat er op moet komen te staan:

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

Meer informatie over terugsturen staat hier.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 14 januari 2022

Hi @willem vG , welkom op het forum.

Het probleem met de nummerweergave met de Box 12 is een bekend probleem.

Vooral met een Philips of een Panasonic telefoon. Een Gigaset schijnt wel te werken. Over andere merken weet ik het niet. Ik geloof ooit een keer een klacht m.b.t. een Fysic gelezen te hebben op het forum.

Een fix schijnt bekend te zijn. Is echter nog niet uitgerold.

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 17 januari 2022

Hoi @willem vG . Welkom op het forum.

Ik herken het probleem ook. Bij sommige box12's lijkt het niet goed te werken. Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

Vooralsnog wil ik je adviseren om geen nieuw toestel te kopen. Laten we eerst even verder analyseren. 


willem vG
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 januari 2022

Profiel aan vullen???? volgens mij is dat al compleet.  Ik weet niet wat er ontbreekt, meldt dit aub! Ik koop zeker geen nieuw toestel  ter vervanging van mijn Philips huistelefoonset. Daar deze onder de Experiabox 9 en reeds daarvoor PRIMA werkte! Het ligt m.i. dus aan de Box 12 en/of de omschakeling naar glasvezel!! Als de nummerherkenning niet opgelost kan worden wil ik weer terug naar de Experiabox 9 welke door de monteur is meegenomen. Als dat ook niet meer kan lijkt mij een verlaging van de maandelijkse kosten de enige oplossing.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 18 januari 2022

@willem vG : Ik ga proberen om een nieuwe experiabox te regelen. Ik heb wel een mobiel nummer nodig.

Heb jij die? Zo ja, zou je die ook in je profiel kunnen zetten en mij dan een seintje geven?


willem vG
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 januari 2022

Het mobielnummer is van mijn echtgenote. Mijn vaste telefoonnummer is: ****

 

Admin: nummer verborgen i.v.m. privacy


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 19 januari 2022

Dankjewel, @willem vG . Ik heb een verzoek ingediend. Zodra ik meer weet, hoor je het van mij. 


willem vG
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 januari 2022

Erwin,

Vandaag bericht ontvangen dat er een pakketje kon worden opgehaald. Nou, de verrassing was groot… Een Experiabox 10. E.e.a. aangesloten…… alles werkt weer prima. Zoek alleen nu nog een handleiding voor de verschillende menu's en het formulier voor het retour zenden van de Box12. Dank is groot
ps, vond het moeilijk om in het forum daar mijn berichten te komen om jou te bedanken voor de moeite!!!


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2022
PeterG schreef:

Hi @willem vG , welkom op het forum.

Het probleem met de nummerweergave met de Box 12 is een bekend probleem.

Vooral met een Philips of een Panasonic telefoon. Een Gigaset schijnt wel te werken. Over andere merken weet ik het niet. Ik geloof ooit een keer een klacht m.b.t. een Fysic gelezen te hebben op het forum.

Een fix schijnt bekend te zijn. Is echter nog niet uitgerold.

 

Erwin_ schreef:

Hoi @willem vG . Welkom op het forum.

Ik herken het probleem ook. Bij sommige box12's lijkt het niet goed te werken. Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

Vooralsnog wil ik je adviseren om geen nieuw toestel te kopen. Laten we eerst even verder analyseren. 

 

@willem vG  : Fijn dat het is opgelost. Als je het op prijs stelt, stuur ik jou een retourdoos. Daar staat alles al op en kun je zo inleveren bij een PostNL punt. Geef maar een seintje als je dat graag wil. 

Mocht je zelf een doosje hebben is dit wat er op moet komen te staan:

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

Meer informatie over terugsturen staat hier.


willem vG
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 januari 2022

Retour-doos sturen niet nodig,……. de doos van experiaboax v10 is door mij gebruikt om de box12 terug te sturen!

Bedankt voor de bemiddeling.