Skip to main content
Beantwoord

'Unidentified' netwerk error met internet via powerline adapters

  • 20 maart 2022
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Hi,

 

Ik woon in een appartement op de 3de verdieping. Mijn kantoor zit in de berging op de begane grond. Om hier internet te krijgen heb ik twee TP-link powerline adapaters aangeschaft (met wifi). De hoofdadapter zit met een ethernet kabel aangesloten op de Experia box (box 12). De tweede adapter heb ik gekoppeld en vervolgens in de berging in het stopcontact gedaan.

 

In 1ste instantie werkte de constructie en heb ik kunnen genieten van internet in de berging. Wel via een ethernet kabel en niet via de wifi (te veel ruis). Helaas kreeg ik opeens de melding ‘Unidentified network’ bij het inpluggen van de ethernet kabel. Sinddien heb ik geen internet meer in de berging.

 

Ondernomen acties

  • Powerline adapters resetten (meerdere malen)
  • Thuis netwerk samenvoegen 
    • Ik gebruik super wifi punten en in 1ste instantie had ik nog 2 netwerken
  • Internet afstruinen voor antwoorden

Heeft iemand ervaring/verstand van powerline adapters of heeft deze situatie ook meegemaakt? Ik hoor het graag, zelf weet ik het even niet meer.

 

Groetjes.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi @Timderuiter6,

Heb je een vaste pc in het kantoor of gebruik je een laptop? Mocht het om een laptop gaan, maakt die dan in je appartement wel direct verbinding als je hem via een ethernetkabel aansluit op dezelfde poort als waar de adapter nu op aangesloten is? Dit om even goed te controleren of er geen fout in de laptop zelf, of in de poort op het modem zit. Ook kan het geen kwaad om een andere poort te kiezen en om een andere kabel te testen tussen de adapter in de berging en je pc/laptop. Hoor graag je bevindingen!

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22055 reacties
  • 20 maart 2022

Draadloze verbindingssets versturen data via het electriciteitsnetwerk.  Dat kan een tijdje werken maar ideaal is het niet. U probeert een grote afstand te overbruggen.  Te groot!! Vrijwel zeker is er teveel ruis op het electriciteitsnetwerk en dan gaat het mis. Ledverlichting,  zonnepanelen telefoonopladers,  draadloze verbindingsets bij de buren etc. Het kan allemaal desastreus zijn voor uw netwerk.  Helaas is daar geen draadloze oplossing voor.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 maart 2022

Hi @Joep1965 ,

 

Dank voor je antwoord. Het klopt dat dit zeker niet ideaal is en zou het liever bekabeld doen, maar dat is eigenlijk geen optie. Daarnaast heeft de vorige eigenaar het altijd op deze manier gedaan en heeft hier hij wel altijd internet gehad in het kantoor in de berging. 

 

Wat betreft de melding ‘unidentified network’. Op de versterker lijkt het bereik wel sterk te zijn en voorheen vond ik het juiste netwerk wel. Kan het bijvoorbeeld helpen om mijn laptop een vast IP adres te geven? 

 

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14800 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2022

Hi @Timderuiter6,

Heb je een vaste pc in het kantoor of gebruik je een laptop? Mocht het om een laptop gaan, maakt die dan in je appartement wel direct verbinding als je hem via een ethernetkabel aansluit op dezelfde poort als waar de adapter nu op aangesloten is? Dit om even goed te controleren of er geen fout in de laptop zelf, of in de poort op het modem zit. Ook kan het geen kwaad om een andere poort te kiezen en om een andere kabel te testen tussen de adapter in de berging en je pc/laptop. Hoor graag je bevindingen!

 


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4422 reacties
  • 23 maart 2022

Heb je de dvs setjes rechtstreeks in de wandcontactdoos zonder extra adapters? Verder is mijn advies om zowel boven als beneden gebruik te maken van de geaarde stopcontacten indien mogelijk.

 

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14800 reacties
  • 31 maart 2022

We hebben geen reactie meer van je gezien @Timderuiter6, hoe staat het er nu voor? Als je nog verdere hulp nodig hebt, horen we het graag!