Nou, mijn ervaring met KPN glasvezel is echt ronduit slecht. Begon al met een KPN verkoper aan de deur die per ongeluk koper had aangevraagd met snelle beslisser korting, terwijl het glas zou zijn en pas in zou gaan bij glas. Echt uren aan de telefoon gezeten, kastje/muur en niemand kon helpen maar na veel verschillende mensen en afdelingen te hebben gesproken toch nog goed gekomen via creditering.
Dus nu geen issue meer, maar geeft wel een beeld aan wat gevormd is.
Heb nu hetzelfde als wat andere mensen op Tweakers.net all vaker aangeven, te pas en te onpas uitvallend internet:
code:
12345678910111213 | Date/Time Severity Module Message03.05.2022 04:29:47 Error PPPOE Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.03.05.2022 04:29:43 Warning PPPOE Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)03.05.2022 04:29:43 Error PPPOE Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.02.05.2022 01:13:45 Error PPPOE Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.02.05.2022 01:13:41 Warning PPPOE Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)02.05.2022 01:13:41 Error PPPOE Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
Gebeld, modem moet even gereset, houdt voor mij in een restart als er niet duidelijk gezegd wordt dat je alle instellingen kwijtraakt. Was dus wel het geval, ging om een fabrieksreset.
(Instellingen opnieuw gedaan, meteen een notitie van gemaakt, want je kan geen backup maken in de Experiabox v12. Gelukkig heb ik maar vijf adressen die ik een vast IP wil geven en vier port forwards, dus is dat nog te doen.)
Bleek geen oplossing, dus nieuwe EBv12 werd opgestuurd, moet je wel je oude meteen meenemen naar het PostNL ophaalpunt, niet handig, maar nog mee te leven. Wel stuk minder klantvriendelijk dan bij Ziggo.
Ook de nieuwe EBv12 geeft de problemen, net zoals mijn vorige, het gebeurt niet iedere dag en soms twee/drie keer op een dag. Dan heb ik geen internet voor 10-20 minuten, kan natuurlijk niet, zeker niet met het thuiswerken.
Weer bellen, modem moet weer gereset naar fabrieksinstellingen, vraag ik of dat niet zonder kan, nee, dit moet echt, anders kan ik niets betekenen, zo werkt ons systeem.
De dame die ik aan de lijn had ziet dat er iets niet klopt, maar kan toch niets betekenen want iets klopt niet, gaat even een collega bellen.
Na twee minuten zonder pardon in opnieuw in de wachtrij, volgende persoon aan de telefoon, gaat wederom een fabrieksreset uitvoeren.... Nou vooruit, ja, problemen worden gezien, wordt binnen twee dagen teruggebeld volgens de persoon.
Helaas, dit gebeurt niet, weer bellen, moet weer mijn modem naar fabrieksinstellingen gereset worden. Ik zeg dat ik dat niet accepteer, want er was mij immers al wat beloofd, er moet een expert naar kijken, maar nee, dit kan niet.
Dat hele iedere keer terug naar fabrieksinstellingen vind ik echt zo amateuristisch en klantonvriendelijk, dat ik een beroep heb gedaan op de prijsverhoging die mij contractvrij maakt.
Ik kan nu kosteloos overstappen naar Ziggo, wat ik bijna zeker ga doen. Dan maar lagere upload. Ik kan niet thuiswerkend te pas en te onpas eruit gegooid worden en maar geen oplossing geboden krijgen.
Als er hier iemand van KPN meeleest, als je nog iets kan betekenen zonder weer een fabrieksreset en alle onzin, dan zou ik nog willen blijven.
Anders is het doei KPN, jammer, maar met glasvezel is jullie identiteit van een klantvriendelijke servicegerichte provider echt het raam uitgegaan.