Een tijd geleden zijn wij overgestapt naar een verbinding op glasvezel. Kort na de overstap viel de verbinding meerdere keren per dag kort weg. Hiervoor is een monteur langs geweest om dit te repareren. Helaas is het probleem teruggekomen. De verbinding valt nu op willekeurige momenten voor een aantal minuten weg. Dit gebeurt gemiddeld twee keer per week.
Er is al meerdere keren naar de klantenservice gebeld over dit probleem. Telkens kregen we de reactie dat we de router moesten resetten. Dit is nu meerdere keren gedaan en het probleem is er nog steeds. De medewerkers konden geen oplossing bieden dat het probleem oplost. We zijn zelf gaan kijken in het logboek van ons internet om te zien wat het probleem is, en we zien op het moment van uitvallen de melding: “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.” Deze melding hebben we opgezocht op het internet en we zagen veel andere mensen met exact hetzelfde probleem. Hieronder een aantal links naar het KPN forum met mensen met dezelfde problemen en mogelijke oplossingen.
https://forum.kpn.com/internet-9/wegvallend-internet-sinds-vervanging-nt-563481
https://forum.kpn.com/internet-9/haperende-glasvezelverbinding-in-1-keer-opgelost-compliment-551733
https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezelverbinding-valt-steeds-weg-na-vervanging-nt-560037/index2.html
https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-verbinding-valt-regelmatig-weg-571788
Hierbij ook nog een screenshot van het logboek:

We hebben geprobeerd om de verbinding af te wachten, maar de verbinding is sinds het screenshot van bovenstaand logboek alleen maar slechter geworden. De verbinding valt nu meerdere keren op een dag voor korte tijd weg, dit is alleen niet terug te vinden in het logboek. Hiervoor gebeurde het niet vaak, maar de verbinding viel op dat moment vaak voor enkele minuten weg. Maar nu gebeurt het meerdere keren op een dag dat de verbinding voor 10 seconden wegvalt. Dit is genoeg om meetings en online gaming te onderbreken, wat negatieve gevolgen heeft voor ons huishouden.
Heeft het forum een mogelijke oplossing voor dit probleem naast een afspraak met een monteur dat mogelijk 70 euro kost?